A Polony interjú margójára

Stubán Ferenc gondolatai a Polony interjú kapcsán.  

Olvastam az Elnök úr interjúját a Velo.hu internetes kerékpáros szakportálon, és azt kell, hogy mondjam azokban az országában, ahol létezik a kerékpársport az Elnök úr által elmondottakon mosolyognának és föltennék a kérdéseket, hogy hol van itt a versenyzőkről szó, hol vannak a szakmai szempontok, és hol van itt szó a szponzorokról, azoknak felkutatásáról, kiszolgálásáról és megtartásáról.

Kezdjük a legelején. Lehet, hogy Elnök úr nem emlékszik rá, de nekem többször megígérte a folyamatos szakmai munka lehetőségét, legyen az a válogatott vagy az Utensilnord csapata. Először akkor tette meg ezt, amikor lebeszélt a decemberi toszkánai edzőtáborról és megígérte nekem, hogy az új esztendőben (2015-ben) minden az általam leadott program szerint fog történni. (Azóta hét alkalommal kellett megváltoztatni ezt a programot). A decemberi edzőtáborban úgy köszöntem el a srácoktól, hogy legközelebb a munkát január elején Törökországban folytatjuk.

Másodjára január 23-án ígérte nekem a szakmai munka folyamatosságát, néhány nappal az olaszországi edzőtáborba való utazásunk előtt. Lehet, hogy Ő nem úgy gondolta vagy én értettem félre, de nálam a szakmai munka folyamatossága az a felkészülés kezdetétől a szezon utolsó versenyéig tart. Bordanali úr - aki egyébként évek óta a válogatott rendelkezésére is bocsájtja az általa biztosított gépjárműparkot -, az Utensilnord csapat tulajdonosa, főszponzora is értetlenül áll a dolgok előtt. Amikor Elnök úrnál járt, nem erről volt szó.

Persze Elnök úrnak biztosan más információi vannak a MOB-tól mint nekem, de értesüléseim szerint igenis nagyon fontos a MOB számára az Olimpiai részvétel az országúti szakágban is. De sajnos úgy látom, hogy az Ő koncepciójában a versenyzők számítanak a legkevesebbet. 19-20 éves fiatalok feszülnek neki nap mint nap a munkának és várnak (most már álmodnak) arról, hogy mikor kapnak bizonyítási lehetőséget. Nem beszélve Dér Zsoltról és Kusztor Péterről, akiknek valószínűleg ez lenne az utolsó lehetőségük az Olimpiai részvételre.     

Persze most lehet azt mondani, hogy Kusztor Péter (Amplatz-BMC) és Lovassy Krisztián (Team Differdange-Losch) versenyeztetése a csapatuk által megoldott, de ugye azt senki sem gondolja komolyan, hogy egy osztrák illetve egy luxemburgi bejegyzésű csapatnál a magyar Olimpiai kvóta megszerzését fogják preferálni. Nem azt akarom mondani ezzel, hogy nekik nincs esélyük a csapatuk színeiben megszerezni a megfelelő mennyiségű pontot, de azért a válogatott tagjaként magyar versenyzők támogatásával erre jóval több esélyt látok. A 2.1-es Azerbajdzsáni Körversenyen Kuszti lesz a magyar válogatott első számú embere és tulajdonképpen most olyan versenyzőket tudunk felállítani a támogatására, akik minimális versenykilométerrel rendelkeznek. Itt jegyzem meg, hogy az Azeri Körversenyre való meghívónk óriási sportdiplomáciai eredmény, amit Sutkó Mihálynak köszönhetünk. A versenyszervező állja Prágától Prágáig a repülőjegyet illetőleg a kint tartózkodás költségeit. Érdemes lett volna meghálálni a bizalmat és egy jól felkészült csapattal kiutazni a minél jobb eredmény elérésének érdekében. Annál is inkább mert értesüléseink szerint az Eurosport csatorna a verseny fejleményeiről idén is beszámol.   

  

A kerékpáros szezon ugyanis erről szól: Versenyzőkről, versenyekről, csapatokról, eredményekről, szponzorokról. A szövetségi rendszer újrastrukturálásáról pedig a már befejezett szezon után kellene értekezni.

Ezek után nem kívánok többet vitába szállni Elnök úrral, hisz úgyis neki lesz igaza, de az országúti kerékpársport terminológiáját, metodikáját, írt és íratlan szabályait Ő sohasem fogja tudni megváltoztatni.

Lehet hivatkozni az elszámolási problémákra, de eltelt több mint négy hónap, és többszöri kérésünk ellenére sem tudott megnyugtatóan nyilatkozni arról, mikorra rendeződik a helyzet. Mit érezhetnek ezek után a versenyzők, akik hónapok óta készülnek? Teljesen ki vannak szolgáltatva...

Velünk vagy nélkülünk a világ egyik legnézettebb sportágában zavartalanul zajlanak a versenyek, és megtörtént, ami az elmúlt évtized alatt egyszer sem, egy hónapja fel kellett függesztenünk a felkészülési és versenyeztetési programot.

Nem kellene a múlt hibái miatt a magyar országúti kerékpársport jövőjét aláásni.    

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes