A Tour De Hongrie körül kialakult jogi vitába nem szeretnék beleszólni, mert nem az asztalom, de annyit én is értek hozzá, hogyha a szomszéd szép autója a házam előtt áll bármennyire is szeretném, azt én nem adhatom el. Természetesen szükség lenne egy jól megszervezett Tour de Hongrie-ra, de ez az időpont szakmailag teljesen megalapozatlan. Szembemegy a magyar országúti kerékpársport érdekeivel, abban a periódusban van, amikor a versenyzőink több fronton is Olimpiai kvalifikációs eseményeken vesznek majd részt külföldön. Itt megemlíteném azok kedvéért, akik nem ismerik az országúti kerékpársport szabályait: a Tour de Hongrie nem képezi részét az Europe Tour sorozatnak, ezáltal pontokat sem lehet szerezni rajta, tehát nem kvalifikációs esemény. Természetesen ez igaz a külföldi csapatokra is, hiszen nyilván Ők is elsősorban a kvalifikációs eseményeket fogják preferálni. Az Europe Tour sorozatban megszerzett pontok alapján egy, kettő, de akár három kvótát is lehet szerezni nemzetenként. Azok a nemzetek, akiknek már megvan az egy, azok menni fognak tovább előre a két kvóta érdekében, akiknek pedig megvan a kettő, azok továbbdolgoznak majd a harmadik kvótáért. Mi összetennénk a két kezünket, ha megszereznénk a hőn áhított egy kvótát, de ha ez meg lesz, akkor természetesen tovább fogunk dolgozni a második kvóta megszerzéséért egészen a kvalifikációs időszak lezártáig október 15-ig.
Magyar válogatott illetőleg az Utensilnord versenyprogram tervezete:
Augusztus
01.GP Tiszagyenda 1.2
05.-08. Székely Körverseny 2.2
07.-09 UEC Európa Bajnokság NE
08. Memorial Henryka Lasaka 1.2
09. Puchar Uzdrowisk Karpachkich 1.2
22. Puchar Ministra Obrony Narodowej 1.2
30. Croatia-Slovenia 1.2
A Székely Körversenyen 2007 és 2014 között minden esztendőben szerepelt magyar csapat, tavaly kettő is volt (Utensilnord, Mugen Race) illetve a programban szereplő két lengyel egynaposon tavaly a magyar válogatott vett részt, ahol hosszú sérüléséből felépülve Dér Zsolt mindkét napon az első 10 között zárt. Ráadásul Európa Bajnokság is van ebben az időszakban, ahol jó lenne két-három U23-as versenyzőt indítani.
Összegezve tehát, ha a Székely Körön és a lengyel versenyeken szerepeltetünk egy-egy magyar csapatot (7 illetve 8 versenyző) abban az esetben a legjobb 15 magyar országúti kerekes nem lesz itthon a Tour De Hongrie idején. Felteszem a kérdést rajtuk kívül hány olyan magyar bringás van, aki értékelhetően be tud fejezni egy hatnapos közel 1000 kilométeres viadalt?