Kérdések és válaszok: Stubán Ferenc

Újra versenyben a magyar válogatott és az Utensilnord. Stubán Ferencet kérdeztük a közelgő versenyek, legfőképp az Azerbajdzsáni Körverseny kapcsán.

A GP Adria Mobil, a Trofeo Piva majd a Banja Luka-Beograd megmérettetésein újra magyar versenyzőkért szoríthattunk nemzetközi téren.

- Közel 50 nap kényszerpihenőt követően újra elkezdtük a munkát, mind a válogatottal, mind pedig az Utensilnord csapatával. Lassan körvonalazódni látszik, hogy kik azok a versenyzők, akikre lehet építeni, kik azok, akikkel elérhető lehet az Olimpiai kvóta megszerzése. Dolgozunk tovább; a mai napon veszi kezdetét a Carpathian Couriers Race U23-as verseny, amelyen az Utensilnord (Filutás Viktor, Lengyel Zoltán, Móricz Dániel, Pelikán János, Rózsa Balázs) és a Mugen Race (Kriván András, Lóki Bence, Mogyorósi Máté, Ruttkay Zoltán, Varga Péter) csapatai is rajthoz állnak. Ez egy kiváló versenynek ígérkezik annak a szempontjából, hogy sorozatos versenyterhelést kapjanak a fiatalok.

Közeleg az Azerbajdzsáni Körverseny, amelyet az Eurosport televíziós csatorna is közvetít. Milyen kulisszatitkokat tudhatunk meg ennek kapcsán?

- Az Azerbajdzsáni Körversenyen Dér Zsolt (Utensilnord), Holló Botond (Utensilnord), Lovassy Krisztián (Team Differdange-Losch), Molnár István (Mugen Race), Sipos Zoltán (Utensilnord) és Solymosi Márton (Team Veloki) hatosa vesz majd részt. Lovassy kivételével ezek a kerekesek jelenleg a Mátrában készülnek. Krisztián a csapatával versenyzik. Az Azeri Körversenyen való részvétel egy óriási lehetőség. Itt kell megjegyeznem, hogy a részvétel lehetősége Sutkó Mihály nevéhez fűződik, aki minden követ megmozgatott a meghívás érdekében. Bár óriási dolog, hogy a magyar válogatott is szerepelhet egy olyan versenyen, amit az Eurosport közvetít, azért van egy kis üröm is az örömben: több versenynappal, jobban felkészülten, akár komolyabb eredmények elérésére is képesek lehetnénk. Sajnos a közelgő V4-ek előtt ez még mindig csak egy felkészülési állomás lesz, mivel a versenyzőink lábából rengeteg versenykilométer hiányzik. A Belgrád-Banja Luka egynaposait követően is voltak olyanok, akik szkeptikus hangokat ütöttek meg a kerekesekkel szemben. Egyet azonban nem szabad elfelejteni versenykilométerek nélkül nem működik ez a sportág. Amíg az ellenfeleink lábaiban már jóval több 2000 kilométer nyugszik, addig mi még mindig csak 400-500 kilométernél járunk. Azt hiszem az útvonalat elnézve nem lesz könnyű dolgunk, de akik itt be tudják majd fejezni a versenyt, azok talán már a pontszerző helyekért is harcolhatnak az elkövetkezendő egynaposokon.    

Az Utensilnord fiataljai ezzel párhuzamosan fiam ifjabb Stubán Ferenc vezetésével május 10-én az olasz Trofeo Citta di San Vendemiano egynaposán állnak rajthoz.

Sokaknak feltűnhet, hogy hiányzik Kusztor Péter neve a listáról. Ennek mi az oka?

- Sajnos Kusztor Péter sorra mondja le a szereplést a válogatottban, pedig az Azeri Körversenyen Ő lett volna a csapat elsőszámú embere. A helyzetet nem igazán értem, mivel a csapatvezetője egy olyan dologra hivatkozik, ami egyértelműen le van írva a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség szabályzatában. A V4-ek magyar nagydíján Kusztor Péter ugyanis nem szerepelhet a válogatottban akkor, ha a csapata az Amplatz-BMC is itt van a versenyen és ez fordítva is igaz, tehát amennyiben Kuszti a válogatottban teker, akkor az Amplatz-BMC nem indulhat a versenyen. Számunkra nagyon fontos a V4 Magyar Nagydíja, szeretnénk pontokat szerezni és ebben Kusztor Péter segítségére is számítottunk volna. Valahogy az nem üzlet, hogy Peti az egyik legnagyobb riválisunkat a szlovén Jan Tratnikot segítse ellenünk a várható mezőnyhajrában.   

Az említett blokkot követően tehát a V4-ek egynaposain lesz a legnagyobb hangsúly?

- Igen az Utensilnord csapata mind a négy versenyen rajthoz áll, míg a válogatott a szlovák illetve a magyar verseny során csatlakozik a mezőnyhöz. Idehaza és talán Szlovákiában is ott lesz a sorban a Team Veloki és a Mugen Race gárdája is egyfajtaképpen koncentrálva az erőinket. A magyar válogatott Lovassy Krisztián köré épül majd, akinek a napokban beszéltem a csapatvezetőjével Gabriel Gatti Úrral, aki megerősített minket abban, hogy amennyiben szükségünk van Krisztiánra, akkor minden esetben biztosítja Őt a válogatott részére. A megállapodás létrejöttében nagy segítségemre volt a Differdange csapatánál dolgozó Haiszer Ákos. Krisztián segítői Heffertrager Csaba (Bikexpress), Molnár István (Mugen Race), Pályi Csaba (DKSI), Solymosi Márton (Team Veloki) illetőleg amennyiben a felkészülési programjába belefér úgy Fejes Gábor (Bátorfi Agria-KTK) lehetnek. Mivel az Utensilnord is rajthoz áll a viadalon, így nem adhat versenyzőt a válogatottnak. Ez abból a szempontból jó, hogy így sokkal többen küzdhetünk az adott cél érdekében. Bízunk benne, hogy sikerül pontot szerezünk, habár a cseh, a szlovák és a lengyel csapatok is nagy erőkkel készülnek.   

A hónap végén 29.-30.-31. Kievben állunk rajthoz a Race Horizon Park eseményein. Itt Dér Zsolt (Utensilnord) Holló Botond (Utensilnord), Lengyel Zoltán (Utensilnord), Rózsa Balázs (Utensilnord), Sipos Zoltán (Utensilnord) és Solymosi Márton (Team Veloki) fogja alkotni a válogatottat. Ezen meghívó szintén Sutkó Mihály nevéhez fűződik.

Tehát összességében akkor kimondható, hogy megoldódni látszanak a problémák?

- Nagyon remélem azt, hogy elszámolási problémák ide, elszámolási problémák oda, a másodszorra elkezdett szakmai munka nem fog ismételten megrekedni, mert az végzetes lehet az országúti szakág számára. Még egyszer elvenni a versenyzők kedvét az nagyon nagy veszteségekkel járna. Sokan már temetnek minket, miszerint mindenféleképpen kikerülünk az államilag támogatott sportágak közül, de ez nem igaz. Amennyiben tudunk dolgozni és az Olimpia kvóta meglesz, abban az esetben biztos, hogy fogjuk tudni folytatni a munkát az állami támogatás felhasználásával.

A munkában részvevő szakaemberek –Lóki Zoltán, Veres Csaba, Vasiljev Dejan, Somogyi Miklós - átlátják ennek a projektnek a fontosságát. Versenyzők, csapatvezetők, masszőrök, segítők, nehéz lenne itt most név szerint felsorolni mindenkit. Nem hagyjuk, hogy leradírozzák a magyar országúti kerékpársportot a térképről! Reméljük, hogy elérhetjük a céljainkat. Az országúti kerékpársport Európában most már a második legnézettebb sportág a labdarúgást követően. Ha körül nézünk, láthatjuk, hogy milyen ütemben fejlődik, elég, ha csak a most induló Horvát Körversenyt említjük. Nem hiszem azt, hogy lehajtott fejjel kellene járnunk, de nem is kell megelégednünk az állami források felhasználásával, hanem szponzorokat kell tudnunk megnyernünk a magyar országúti kerékpársport támogatására.   

Köszönöm a beszélgetést.

- Köszönöm a lehetőséget.

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes