Kora esti kapucsínó 2014-02-22 (20:30)

Kora esti hírösszefoglalónk szereplői: Chris Froome, Alberto Contador, Michal Kwiatkowski, Tejay van Garderen, valamint szó lesz Frank Schleckről és a Team Sky ellopott kerékpárjairól.

Froome lazán hajtott. Mint ahogy arról már korábban beszámoltunk, Chris Froome sikerével zárult az Ománi Körverseny mai szakasza. A Zöld hegyen a Sky brit sztárja zseniális formáról tanúsította a kerékpáros világot, s mint mondja, nyomás nélkül versenyezve uralkodott. "Rendkívül örülök a mai győzelemnek, főleg azért, mert ez az első versenyem idén. Előzetesem nem tudtam, hol tartot, milyen formában vagyok, éppen ezért nem érkeztünk nagy elvárásokkal Ománba. Ehhez képest az egész csapat pazarul dolgozott, én pedig nyomás nélkül tekertem. Kivártam szinte a végsőkig, csak akkor indítottam, amikor úgy éreztem: ennek megfelelően nagyon boldog vagyok a kialakított különbséggel és en bloc az elsőséggel, hisz ez mentálisan is sokat jelent. Messze van még a Tour de France, de úgy tűnik, eddig jól alakulnak a dolgok."

Contador elégedett. A nagy rivális pedig mintha csak hallotta volna Froome sikerét, rögtön lekopírozta azt. Alberto Contador ugyanis az Algarvei Körverseny Alto de Malhao-i hegyi befutóját nyerte meg, ráadásul igen magabiztos versenyzéssel. A Tinkoff-Saxo "El Pistolerója" örül, hogy a számára kedvező emelkedőn sikerült az eltervezetteket végrehajtani. "Kiválóan dolgoztak a csapattársaim, nekik köszönhetően végig a mezőny élén tudtam haladni. A fizikumom napról napra javul, úgy tűnik, a téli felkészülés megtette hatását. Az emelkedő rövid volt ahhoz, hogy nagy különbséget tudjak kialakítani, de én csak a szakaszgyőzelemre fókuszáltam, nem feltétlenül az összetettre. Bár a végjáték nehéz volt, az embernek mindig hinnie kell a sikerben, ami nagyon jó érzésekkel jár. Ha sikerül megtartani ezt a fajta koncentrációnkat, kiváló szezon elé nézünk."

Kwiatkowski nagy diadal kapujában. Bár Contadortól elmaradt, ma sem okozott csalódást Michal Kwiatkowski. Az Omega Pharma-Quick Step lengyel bajnok üdvöskéje 23 éves kora és vezető pozíciója ellenére tud higgadt fejjel gondolkodni a Tour-győztesek, világbajnokok között. "Nagyon nehéz etap volt, ez a tempón is meglátszott. Szerencsére a csapatom rermekül kontrollálta az eseményeket, így a végén maximálisan odafigyelhettem Rui Costára és Contadorra. Meg kellett harcolni a helyért, a meredekség mellett a taktika is nagy szerepet játszott, s bár megrogytam, a trikót sikerült megtartanom, ez pedig nagy szó ilyen kerekesek között. Jó lecke számomra ez a verseny, s remélem, hogy holnap ott állhatok a dobogón."

Van Garderen elvégezte a feladatot. 22 másodperces hátránnyal a második helyen ért célba Tejay van Garderen a Zöld hegyen, aminek köszönhetően gyakorlatilag már dobogós az összetettben. A BMC amerikai titánja elégedetten konstatálja mai teljesítményét. "Boldog vagyok a pillanatnyi helyzettel, úgy látszik, a téli tréningezések elérték a vártakat. Első verseny gyanánt nem vártam magamtól sokat, ennek ellenére az érinthetetlen, bivalyerős Chris mögött másodiknak lenni nagyon jó. Az utolsó kilométerek izgalmasak voltak, a Sky Sergio Henaóval kiválóan taktikázott, én pedig saját tempómat tartva hajtottam, ami ezt szülte. Sok munkával bármi elképzelhető a későbbiek során."

A mai szakasz során így hűtötték a versenyzőket - rájuk is fért a nagy hőségben a frissítés

Schleck balszerencséje. Nagyon pechesen alakult Frank Schleck számára az Ománi Körverseny mai szakasza. A Trek Factory luxemburgi visszatérője testvérével, Andyval együtt előzetesen nagy tervekkel érkezett az Arab-félszigetre, de csak formajavuló bringázásként alakultak az események. "Kiválóan helyezkedett mindenki a hegyet megelőzően, Yaro és Rasty (Popovych illetve Rast - a szerk.) próbált előrébb hozni, erre én defektet kaptam, pont a legrosszabbkor. Ezek után persze már nem találtam a ritmust. Nem terveztünk semmi komolyat mára, csak élvezni akartuk a versenyzést, hisz ennél több van bennünk, jóval több. Sajnos ez most így alakult, legközelebb több szerencsénk lesz remélhetőleg."

Ellopták a Sky kerékpárjait. Hatalmas veszteség érte a Tour du Haut Var első szakaszát megelőzően, még tegnap este a Team Skyt, a csapat hotelje előtt ugyanis ismeretlen tettesek ellopták a 16 Pinarello Dogma kerékpárt a kerekekkel és egyéb felszerelésekkel együtt. Természetesen adódik a kérdés, hogy miképp állnak rajthoz így a feketemezesek, ám szerencséjükre sikerült megoldaniuk a problémát. "Szerencsére hét Pinarello kerékpárt sikerült hozatnunk Nizzából, míg Sebastian Henao egy kölcsönzött Kemóval teljesít. Ilyenkor is látszik, hogy milyen nagyszerű gesztusok léteznek a sportban, nem köszönhetjük meg elégszer ezeket a momentumokat. A Párizs-Nizzán való versenyzést sem veszélyezteti különösebben ez az eset, ám nyilván rendkívül rosszul és kellemetlenül érintett minket a szituáció" - mondta csalódottan Shaun Stephens edző.

A kép forrása: közösségi média