Napi eszpresszó 2015. április 14. (08:00)

Napi hírösszefoglalónk szereplői John Degenkolb, a Baszk Körverseny illetőleg a Párizs-Roubaix eseteinek felülvizsgálata, Björn Leukemans, az 1937-es Párizs-Nizza incidense valamint a Driedaagse De Panne nagyra törő tervei.  

Degekolb Világbajnok szeretne lenni

A Párizs-Roubaix-n elért sikerén felbuzdulva nem kisebb célt tűzött ki maga elé John Degenkolb, minthogy megnyerje a szeptemberi Richmond-i Világbajnokságot. A pálya ismeretében nem is alaptalan a Giant-Alpecin kerekesének elképzelése.

„Habár teljesen még nem ismerem a körülményeket, ennek ellenére mindenféleképpen megvalósítandó célként tűzöm ki magam elé a Világbajnokságon való minél jobb szereplést. Úgy gondolom, hogy az év második felében leginkább ez lesz az az esemény, amelyre fókuszálni akarok. Az biztos, hogy a klasszikusok után a Tour de France fog kiemelt szereplőként tündökölni a programomban. Aztán majd meglátjuk, hogy miképp is lehetne a legjobban felkészülni a VB-re,” – mondta határozottan Degenkolb.

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség vizsgálatot indít

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség vizsgálatot indít a Baszk Körverseny első szakaszának végén történt jelzőoszlopok által okozott bukás illetőleg a Párizs-Roubaix vasúti átjárós incidense okán is.

„A két veszélyes incidenst követően a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség az elkövetkezendő hetekben felülvizsgálatot indít a Baszk Körversenyen illetőleg a Párizs-Roubaix során történtek okán. A cél a versenyek minél biztonságosabbá tétele. Az UCI mindkét esetet nagyon súlyosnak minősíti,” – áll a szövetség közleményében.

A Francia Államvasutak sem hagyja szó nélkül a történteket

Mindeközben a Francia Államvasutak az SNCF sem hagyja szó nélkül a történteket ugyanis rendőri eljárást kezdeményez azok ellen a kerekesek ellen, akik már a sorompó lezárását követően keltek át a síneken.

„A verseny során számos kerékpáros megsértette a biztonsági szabályokat, amikor a lezárt sorompó ellenére is átkeltek a síneken. Több millió televíziónéző láthatta a történteket, amely könnyen tragédiához vezethetett volna, hisz néhány másodperccel később már érkezett is a TVG,” – szól az SNCF állásfoglalása.   

Björn Leukemans szerint az eset korántsem volt olyan súlyos, mintahogyan azt előadják

A Wanty-Groupe Gobert kerekese Björn Leukemans ellenben megvédi társait, szerinte az eset korántsem volt olyan veszélyes mintahogyan azt most a különböző szervezetek előadják.

„Körülbelül 50 km/órás sebességgel érkeztünk a vasúti átjáróhoz. Nem volt csengő vagy éppen figyelmeztetés, egyszerűen a sorompó egyik pillanatról a másikra lecsapódott. Persze nem volt veszélytelen a dolog, de amikor én személy szerint átkeltem, a vonat még csak nem is látszódott. Nem éreztem magam egy pillanatig sem veszélyben. Persze az megint egy másik történet, amikor egyes versenyzők már konkrétan a sorompókat kerülgették. Ők már tényleg a tűzzel játszottak,” – nyilatkozta kissé kétértelműen Leukemans.  

Az 1937-es Párizs-Nizza vonata

Maradva még az esetnél egy igencsak régi felvétel látott napvilágot, amelyen az 1937-es Párizs-Nizza résztvevői az érkező vasúti szerelvény előtt a sorompón is átugrálnak. Habár akkor még más idők jártak és a vonat sem éppen egy TVG volt.

A Driedaagse De Panne World Tour verseny szeretne lenni

Mivel Belgiumnak jelenleg nincs a World Tour naptárban szakaszversenye, így az egyik legnagyobb presztízsű viadaluk a Driedaagse De Panne szeretne a kiemelt kategóriás besorolásból fentebb lépni és World Tour viadallá válni.

„Viszonylag elismerő értékelést kaptunk a Nemzetközi Kerékpáros Szövetségtől, ezen felbuzdúlva pedig szeretnénk egy szintet előrelépni,” – mondta Johan van Hecke versenyigazgató.

Kép forrása: Photo Pin - a szabadon felhasználható és szerkeszthető képek gyűjteménye

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes