A 2016-os Giro a hegyimenőknek kedvezhet

A 2016-os Giro komoly hegyi szakaszai és három egyenkénti időfutama nem az all-roundereknek kedvez - papíron.

A május 6-án, a holland Apeldoornból rajtoló, jövő évi első nagy körverseny útvonalának hivatalos bemutatóját hétfőn tartotta az RCS Sport Milánóban. A 3383 kilométeres verseny nem kevesebb, mint kilenc hegyi befutót, három egyenkénti időfutamot, és hét sík szakaszt tartogat.

Első ránézésre, a hegyimenők érezhetik magukat előnyben, mivel még a három egyenkénti közül is az egyik, egy hegyi időfutam.

A prezentáción jelen volt a címvédő, Alberto Contador (Tinkoff-Saxo) is, habár már korábban kijelentette, hogy készen áll beáldozni egy rózsaszín trikót egy végső Tour-győzelemért. Contadoron kívül még részt vett az eseményen a verseny korábbi győztese, Vincenzo Nibali (Astana), aki jövőre újra megcélozza a Girót; az újdonsült világbajnok, Peter Sagan (Tinkoff-Saxo); a World Tour összetettjének győztese, Alejandro Valverde (Movistar); és a kétszeres Giro-győztes, Ivan Basso.

Basso a prezentáción jelentette be visszavonulását, és hogy a továbbiakban is a Tinkoff-Saxo csapatánál fog tevékenykedni.

A 2016-os Giro egy 9,8 kilométeres egyenkénti időfutammal indul Apeldoornban, ami az összetettben érdekelt versenyzőknek jó lehetőség, hogy felmérjék egymás formáját. Az ezutáni két napban nagy szerepet játszhat a szél: a 190 kilométeres szakasz Arnhem és Nijmegen, illetve a 189 kilométeres etap Nijmegen és Arnhem között mindenképpen érdekes lehet, ha főként oldalszél uralkodik majd.

Az első három nap után a versenyzők Olaszországba repülnek, és rögtön egy pihenőnapot töltenek el.

A verseny május 10-én folytatódik a 191 kilométer hosszú szakaszon, Catanzaro és Praia a Mare között. A következő napon egy hasonlóan hullámos, 233 kilométeres úton térnek majd Beneventóba, ahol a célba érkezve már a másnapi első hegyi szakaszon gondolkodhatnak a versenyzők.

A hegyimenők kerülnek majd előtérbe a 165 kilométeren, Ponte és Roccaraso között, ezzel valószínűleg felborítva az összetett állását.

A hetedik szakasz Sulmonából Folignóba (210km), a nyolcadik szakasz pedig Folignóból Arezzóba (169km) érkezik majd. Az időfutam-specialisták még egy lehetőséggel élhetnek a kilencedik szakaszon, ahol 40,4 kilométernyi dombos tereppel kell majd szembenézniük a versenyzőknek.

A május 16-i pihenőnap után a küzdelem egy rendkívül nehéz, 216 kilométeres hegyi etappal folytatódik Campi Bisenzio és Sestola között. Majd a sprintereknek adódik két lehetőség a 212 kilométeres Modena-Asolo, illetve a 168 kilométeres Noale-Bibione szakaszon.

A mezőny ezután visszatér a hegyek közé: a 13. szakasz 161 kilométere Palmanova és Cividale del Friuli között húzódik, nagyon kemény domborzaton.

A háromhetes verseny királyetapja ezután következik, május 21-én: 210 kilométer, Alpago és Corvara között. Ezt egy 10,8 kilométeres hegyi időfutam követi Castelrotto és Alpe di Siusi között.

Május 23-án pihenhetnek utoljára a versenyzők. A pihenőnapot három nem egyszerű átvezető szakasz követi: Bressanone-Andalo (133km), Molveno-Cassano d’Adda (196km), Muggió-Pinerolo (234km). Ezeken a napokon hazaérhetnek szökések, miközben az összetettben jól álló csapatok és versenyzők rápihennek a két utolsó hegyi szakaszra.

A Pinerolo és Risoul között megtett 161 kilométeres szakasz tartalmazza a 2016-os Giro legmagasabb hegyét. A 2744 méteres Colle dell’Agnello lehetőséget ad majd a támadóknak, hogy közelebb kerüljenek a rózsaszín trikóhoz. Másnap még egy 134 kilométeres etapon is megpróbálhatják mindezt, Guillestre és Sant’Anna di Vinadio között.

Az ezt követő napon pedig véget ér a három hetes kör: Cuneóból rajtol, majd 150 kilométert tesz meg a mezőny, hogy Torinóban a sprinterek csapatai egy végső tűzijátékot rendezzenek.

Kép forrása: Photo Pin - a szabadon felhasználható és szerkeszthető képek gyűjteménye

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes