A kerékpározás és a közösségi média

Az elmúlt néhány esztendőben a közösségi média az emberek mindennapjainak részévé vált. Természetesen ma már lehetőségünk van arra, hogy kedvenc csapatunkat, csapatainkat nyomon kövessük ezen a vonalon is.  

A legpopulárisabb közösségi média továbbra is a Facebook. A 2004. februári indulása óta ez az oldal már túllépte az 1 milliárd felhasználót.

A Twitter kicsit fiatalabb nála, azonban kerékpáros szempontból sokkal célszerűbb. Számos csapat percről percre élőben közvetíti le az adott versenyek pillanatait, hogy azok, akik nem tudnak a televízió képernyői előtt szurkolni se maradjanak le egyetlen lényeges pillanatról sem. A Twitter ma körülbelül 200 millió aktív felhasználóval rendelkezik.  

Értelemszerűen látható, hogy a Facebookot közel ötször annyian veszik igénybe, mint csiripelős társát. Ennek megfelelően jóval több kedvelése van egy-egy csapatnak a Zuckerbergéknél, mint, ahány követőjük akad Twitteren.

A 18 World Tour illetőleg a 17 Pro-Kontinentális csapat tekintetében csupán egyetlen gárda lóg ki a sorból. A lengyel CCC Polsat Polkowice ugyanis sem Facebook, sem pedig Twitter fiókkal nem rendelkezik.  

A Facebookon az első tíz tekintetében 7, angol nyelvjárású területről származó gárdát valamint 9 World Tour alakulatot találunk. Azonban az egyetlen Pro-Kontinentális sor a Novo Nordisk vezeti az egész rangsort több mint 500.000 lájkolóval, ám közösségépítése a csak egyes típusú cukorbetegséggel élő kerékpárosok révén szinte minden csapat tájáról magához vonzza az érdeklődőket. A második helyen a Sky, míg a harmadik pozícióban a Trek Factory Racing található.

A Novo Nordisket leszámítva, a Pro-Kontinentális csapatok között szemezgetve a Drapac illetőleg az MTN-Qhubeka áll az élen ám nekik csak kicsit több mint 10.000 kedvelőjük van, ami jóval kevesebb, mint bármely World Tour alakulaté. A lista végén a belga Topsport Vlaanderen szerénykedik a maga alig több, mint 6000 lájkjával.     

A hölgyeknél a brit Wiggle-Honda vezet, a Team Tibco és a Hitec Products előtt.   

Férfi Top 10

Team Novo Nordisk 505.684

Team Sky 387.761

Trek Factory Racing 350.674

Garmin-Sharp 174.869

BMC Racing Team 147.866

Omega Pharma-Quick Step 127.617

Tinkoff-Saxo 117.527

Cannondale 111.700

Orica-GreenEdge 81.376

Team Europcar 79.954

Női Top 5

Wiggle-Honda 20.246

Team TIBCO-To The Top 8.261

Hitec Products-UCK 3.846

Specialized-Lululemon 3.786

Alé Cipollini 3.661

A Twitter tekintetében is hasonló a helyzet, lényegében majdhogynem ugyanígy néz ki a rangsor…  

Összegezvén a dolgot a mai felgyorsult világunkban már elkerülhetetlen ezen közösségi média használata, amellyel a kerékpáros csapatok természetesen élnek is. A végére egy érdekesség. A Twitter és a Facebook összevetése alapján, egy olyan csapat a legaktívabb szereplője ezen közegeknek, amelyre a rangsor alapján még csak nem is gondolna a kedves olvasó. A nyertes: az MTN-Qhubeka.  

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes