Szeretnél egy olyan kerékpárt, amely egyszerre alkalmas versenyzésre és túrázásra is? Megvan rajta minden aerodinamikai elem, mégis egyszerű és hétköznapi? Nos, akkor van egy jó hírünk, hisz megérkezett a Ridley legújabb modellje a Fenix SL.
A belga gyár szeretett volna egy olyan kerékpárt létrehozni, amely egyszerre elérhető a profi versenyzők és a hobbi kerékpárosok számára is, ennek kapcsán pedig egy olyan modellt hoztak létre, amelyre akár egy 30 milliméteres gumiköpenyt is felrakhatunk, ha a szituáció éppen ezt kívánja meg.
A Lotto-Soudal csapata élesben a Liege-Bastogne-Liege alkalmával tesztelte a kerékpárt még áprilisban, természetesen a legnagyobb titokban.
A bringa röviden jellemezve merev, masszív és egyúttal precíz. A geometria nagyon hasonló a Fenix előző modelljéhez. A fejcső 3 milliméterrel rövidebb, míg a tengelytáv 2 milliméterrel hosszabb, amely egyértelműen észrevehető a nyeregbe pattanáskor. Az első visszajelzések alapján ez mindenféleképpen előnyére vált a bringának. A váltórésznél tovább törekedtek a vázszerkezet minimalizálására, míg szemből nézve ténylegesen is az aerodinamikai elemekre fektették a legfőbb hangsúlyt.
A villáknál ügyeltek arra, hogy még aerodinamikusabb alakzatot vegyenek fel, amelynek eredményeképpen a hátsó villa mintegy 20 grammot veszített súlyából. Rövidebb nyeregcső, karcsúbb nyeregtartó rész, ezek is mind mind az a profi versenyzés elvárt igényeinek oldalára írják a számlát.
A Lotto versenyzői szerint a legnagyobb előnye a kerékpárnak a durva macskaköves részeken jött elő. Mondhatni, hogy egyenesen kényelmes volt a kerékpár a rázatókon, mind a 25 milliméteres, mind pedig a 28 milliméteres gumiköpenyek használatával. persze a fanyalgók máris előjöttek az érveléseikkel, miszerint majd, ha a 30 milliméteres gumikon is átmegy a teszten a bringa.
A legkisebb váz súlya 1050 gramm, de a legnagyobbé sem lépi túl az 1075 grammos határt-
A Ridley Fenix SL alapfelszereltségű modelljének bevezető ára 2000 Euró, azaz 600.000 Ft környékén várható.
Fotók: Ridley