Az Alonso Projekt továbbra is életben van

A minap mi is beszámoltunk róla, hogy sokan úgy vélik, hogy az Alonso Projektből nem lesz már semmi. Fernando reagált…

Az Alonso csapat nem halott, vagy legalábbis még nem. Kezdte írását ma reggel Olaszország legnevesebb sportlapja a La Gazetta dello Sport. A rózsaszín újság értesülései szerint az elkövetkezendő két hét vízválasztó lehet a projekt kapcsán. Egyes források szerint három lehetséges út maradt. World Tour licenc 2015-ben, World Tour licenc 2016-ban, vagy a süllyesztő.

A Formula-1 sztárja Fernando Alonso még mindig lelkes a projekt kapcsán, azaz, hogy minél rövidebb idő alatt létrehozza saját kerékpáros istállóját. Mint kiderült Alonso külön engedményekért folyamodott a Nemzetközi Kerékpáros Szövetséghez, amely alapján azt szeretné, hogy az Ő csapatával szemben kivételeket tegyenek a World Tour licenc megszerzése kapcsán. Magyarán Fernando azt akarja, hogy az UCI garantálja számára az azonnali World Tour besorolást, amely jelen pillanatban ellentmond a szabályoknak.

A Dubai kormány állítólagosan aláírt velük egy előszerződést, miszerint öt éven keresztül évi 20 millió Eurót garantálnak a csapat számára. Paolo Bettini pedig megegyezett öt olyan kerékpárossal, akik pontjaik alapján egymaguk elengedők egy World Tour licenc megszerzéséhez. Azonban sem Alonso sem pedig a Dubai kormányzat nem elégedett az UCI eljárásával, amelynek okán még augusztusban sem fogják tudni, hogy merre is tovább, így véleményük szerint maga a Nemzetközi Szövetség az, aki bizonytalanságba süllyeszti ezt az egésze projektet.

Luis Garcia Abad, Alonso menedzserének elmondása szerint az autóversenyző hétfőn találkozik az UCI elöljáróival, hogy tárgyaljanak az esetleges engedményekről.

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség kezdetben nem volt hajlandó reagálni a történtekre, azonban később elismerték a megkeresés tényét és elmondták, hogy üdvözlik a projekt létrejöttét és készen állnak tárgyalásokhoz folyamodni, mivel az Ő céljuk is a befektetők a sportágba való bevonása.

Az egyik lehetséges megoldás az lehetne, hogy az Alonso csapat egyesülne valamelyik másik gondban lévő gárdával. Itt persze olyan sorokról van szó, akik mind a mai napig a szponzorkereséssel küzdenek mint például a Cannondale vagy éppen a Giant-Shimano.

Azonban Fernando ebbe nem szívesen menne bele, Ő a saját struktúrája alapján szeretné a semmiből létrehozni a csapatát. Sőt egyenesen kijelentette, hogy Ő nem szeretne társulni semmilyen más projekttel. Elmondta, hogy hasonlóan erőltetett okok következtében dőlt be tavaly az Euskaltel-Euskadi átvétele.

Alonso egy a Formula-1-hez hasonló fejlesztési és értékesítési struktúrát próbál majd bevezetni.

A végső döntés időpontja talán a Giro d’Italia utolsó napja Június 1-e lehet. A legnagyobb probléma értelemszerűen az, hogyha másnak nem járnak kedvezmények, akkor neki mi alapján adnák ezt meg?  

Kép forrása: Photo Pin - a szabadon felhasználható és szerkeszthető képek gyűjteménye

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes