Az Alonso csapat nem halott, vagy legalábbis még nem. Kezdte írását ma reggel Olaszország legnevesebb sportlapja a La Gazetta dello Sport. A rózsaszín újság értesülései szerint az elkövetkezendő két hét vízválasztó lehet a projekt kapcsán. Egyes források szerint három lehetséges út maradt. World Tour licenc 2015-ben, World Tour licenc 2016-ban, vagy a süllyesztő.
A Formula-1 sztárja Fernando Alonso még mindig lelkes a projekt kapcsán, azaz, hogy minél rövidebb idő alatt létrehozza saját kerékpáros istállóját. Mint kiderült Alonso külön engedményekért folyamodott a Nemzetközi Kerékpáros Szövetséghez, amely alapján azt szeretné, hogy az Ő csapatával szemben kivételeket tegyenek a World Tour licenc megszerzése kapcsán. Magyarán Fernando azt akarja, hogy az UCI garantálja számára az azonnali World Tour besorolást, amely jelen pillanatban ellentmond a szabályoknak.
A Dubai kormány állítólagosan aláírt velük egy előszerződést, miszerint öt éven keresztül évi 20 millió Eurót garantálnak a csapat számára. Paolo Bettini pedig megegyezett öt olyan kerékpárossal, akik pontjaik alapján egymaguk elengedők egy World Tour licenc megszerzéséhez. Azonban sem Alonso sem pedig a Dubai kormányzat nem elégedett az UCI eljárásával, amelynek okán még augusztusban sem fogják tudni, hogy merre is tovább, így véleményük szerint maga a Nemzetközi Szövetség az, aki bizonytalanságba süllyeszti ezt az egésze projektet.
Luis Garcia Abad, Alonso menedzserének elmondása szerint az autóversenyző hétfőn találkozik az UCI elöljáróival, hogy tárgyaljanak az esetleges engedményekről.
A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség kezdetben nem volt hajlandó reagálni a történtekre, azonban később elismerték a megkeresés tényét és elmondták, hogy üdvözlik a projekt létrejöttét és készen állnak tárgyalásokhoz folyamodni, mivel az Ő céljuk is a befektetők a sportágba való bevonása.
Az egyik lehetséges megoldás az lehetne, hogy az Alonso csapat egyesülne valamelyik másik gondban lévő gárdával. Itt persze olyan sorokról van szó, akik mind a mai napig a szponzorkereséssel küzdenek mint például a Cannondale vagy éppen a Giant-Shimano.
Azonban Fernando ebbe nem szívesen menne bele, Ő a saját struktúrája alapján szeretné a semmiből létrehozni a csapatát. Sőt egyenesen kijelentette, hogy Ő nem szeretne társulni semmilyen más projekttel. Elmondta, hogy hasonlóan erőltetett okok következtében dőlt be tavaly az Euskaltel-Euskadi átvétele.
Alonso egy a Formula-1-hez hasonló fejlesztési és értékesítési struktúrát próbál majd bevezetni.
A végső döntés időpontja talán a Giro d’Italia utolsó napja Június 1-e lehet. A legnagyobb probléma értelemszerűen az, hogyha másnak nem járnak kedvezmények, akkor neki mi alapján adnák ezt meg?
Kép forrása: Photo Pin - a szabadon felhasználható és szerkeszthető képek gyűjteménye