Az Europcar megmenekült, de biztos jövő ez?

Az Europcar menedzsere, Jean-René Bernaudeau megtalálta a csapat főszponzorának utódját, a Direct Energie személyében. A cég Franciaországban és Belgiumban szolgáltat gázt, illetve elektromos áramot. Egy újabb, a sportágon kívüli cég, ami egy kerékpáros csapat szponzorálásán keresztül szeretne új fogyasztókat találni.

Jean-René Bernaudeau, úgy tűnik, a támogatók utolsó pillanatban való megszerzésére specializálódott, ugyanis nem ez az első ilyen esete. Azonban akad üröm az örömben…

- A csapat továbbra is csak pro-kontinentális szinten működik majd, viszont az idei 26 fős keret várhatóan egy 20-22 versenyzős, redukált gárdára módosul.

- A jövő évi költségvetésük 6 millió euro környékére tehető - ez kevesebb az Ag2r La Mondiale anyagi hátterének felénél, illetve a Sky büdzséjének ötödénél.

- Pierre Rolland távozik, illetve nagy valószínűséggel a 2016-os lesz Thomas Voeckler utolsó szezonja – és mostanában ő sem hozza úgy a sikereket, ahogy pár éve. Ugyanez elmondható Sylvain Chavanelről, aki neo-pro szezonja után 15 évvel visszatér Bernadeau aktuális csapatába.

- Adrien Petit jó igazolásnak tűnik Bryan Coquard felvezető vonatába, de egyedül kevés lesz ahhoz, hogy felvegye a harcot a Cofidis-szel, illetve a Giant-Alpecinnel.

Az Europcart már idén sem sorolhattuk a mezőny legjelentősebb csapatai közé, és a kisebb létszámmal valószínűleg még gyengébbé válhatnak 2016-ra. Azonban az, hogy továbbra is működni fog a csapat, illetve az, hogy sikerült egy új szponzort szerezni a sportágnak, már önmagában jó hír.

Bernaudeau csapata inkább hasonlít egy családra, de akár ezt egy filozófiának is nevezhetjük. Ez talán túlzásnak hangozhat, de a csapat központja gyakorlatilag egy vidéki kúria, illetve a versenyzők 85%-a az ugyanazzal a központtal bíró Vendée-U fiókcsapatból érkezik. A versenyzők hűsége mindenképpen szembetűnő: Bryan Coquard nagy valószínűséggel igazolhatott volna máshova, kétszer ennyi fizetésért; emellett Thomas Voeckler még mindig fontos arc a szponzorszerzésnél. Nem egyedi esettel állunk ám szemben: az Orica-GreenEDGE is tudja, hogy anyagi téren nem tudja felvenni a harcot a nagyobb csapatokkal, így más téren dolgoznak keményen, hogy a versenyzők úgy érezzék, van értelme annak, amit csinálnak, és igenis értékelik a teljesítményüket.

A Direct Energie talán nem a legnagyobb fogás, de mindenképpen jó jel, hogy sikerült bevonni egy kisebb, feltörekvő céget a sportág szponzorai közé. A Bretagne-Séché új szponzoráról, a Fortuneóról is elmondhatjuk ugyanezt, ugyanis éppen úgy, mint a Direct Energie, az internetes bank is próbálja átcsábítani az embereket, az ő esetükben a nagyobb francia bankoktól.

Mind a Direct Energienek, mind a Fortuneonak új fogyasztókra, új befektetőkre van szüksége; nem egy már meglévő, nagy céget szeretnének reklámozni (lásd: kerékpárgyártók), illetve nem egy egyszeri vásárlásra akarja elcsábítani az embereket (lásd: Alpecin). Pár év múlva érdekes lesz majd visszatekinteni, és megnézni, megérte-e a két cégnek beszállnia a kerékpársportba.

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes