Az idei Vuelta a Espana útvonala - I. rész

Augusztus 22-én, szombaton veszi kezdetét az év harmadik háromhetese, a 70. Vuelta a Espana. Ezúttal a verseny útvonalának első felét vesézzük ki. 

1. szakasz (augusztus 22., szombat): Puertó Banus-Marbella TTT (7,4 kilométer)

A Tour de France-hoz hasonlóan a Vuelta a Espanán is egy teljesen sík időfutammal indul a küzdelem, méghozzá Dél-Spanyolországban, Andalúziában - csakhogy ezúttal nem egyenkénti formában, hanem csapatosan. Nem hinnénk, hogy a viszonylag rövid, ámbár technikás távon nagy különbségek alakulnak ki, ugyanakkor az összetettre esélyesek gárdáinak muszáj közölniük egymással, milyen formában vágnak neki a Spanyol Körnek.

2. szakasz (augusztus 23., vasárnap): Alhaurín de la Torre-Caminito del Rey (158,7 kilométer)

Vuelta lévén nem sokat pihenhetnek a nagyágyúk, Caminito del Reyben rögtön elég érdekes befutó vár a pelotonra - az utolsó három kilométer egy 3. kategóriás, nem éppen kellemes emelkedőre, az Alto de la Mesára vezet, ahol vélhetően mind a piros trikóért csatázók, mind a dombokat kedvelők résen lesznek. 

3. szakasz (augusztus 24., hétfő): Mijas-Málaga (158,4 kilométer)

Az első esély a sprinterek számára, a penzum mindössze két kategorizált kaptatót tartalmaz, azt is a táv első felében. Málagában hatalmas szerepe lesz a vonatoknak, a befújó oldalszél a tengerpart irányából akár szét is szaggathatja a sort. 

4. szakasz (augusztus 25., kedd): Estepona-Vejer de la Frontera (209,6 kilométer)

Teljesen sík, szeles szakasz, izgalmas befejezéssel. Az első 200 kilométer lényegében semmi különöset nem tartalmaz, az utolsó ezer-kétezer méter azonban enyhén, csalfán emelkedik, ami tipikusan kedvezhet az erősebb gyorslábúaknak, avagy a robbanékony támadó szellemű bringásoknak. 

5. szakasz (augusztus 26., szerda): Rota-Alcalá de Guadaíra (167,3 kilométer)

Ha az előző etap végjátéka nem kedvezne a gyorsaknak, az egyik legszebb sevillai település célegyenese újra a zöld trikó szerelmeseit vonzza a legjobban, meglepődnénk, ha nem mezőnyhajrá lenne. A kerekesek egyébiránt Jerez de la Fronterát és Sevillát is érintik majd útjuk során.

6. szakasz (augusztus 27., csütörtök): Córdoba-Sierra de Cazorla (200,3 kilométer)

Tipikusan a szökés napja lehet ez, ahol az utolsó 25 kilométer fokozatosan fölfelé tart, mígnem az utolsó néhány száz méter meredeksége megugrik, és egy 3. kategóriás domb képében tetőzik. Meglepődnénk, ha a hegyimenők különösebben megerőltetnék magukat, ugyanis...

7. szakasz (augusztus 28., péntek): Jódar-La Alpujarra (191,1 kilométer)

...ugyanis másnap jön a Vuelta első hegyi befutója. Egy 3. kategóriás falat követően az utolsó 18,5 kilométerre fokozódik a hangsúly, az 1. kategóriás, 1565 méterre vezető Alto de Capileira helyenként 14%-os részeket is tartalmaz, várhatóan itt már megindulnak a támadások, nézegetések, és leszűrhetjük majd az első következtetéseket az erőviszonyokról. 

8. szakasz (augusztus 29., szombat): Puebla de Don Fadrique-Murcia (182,5 kilométer)

Újabb érdekes szakasz, ahol több tényező - így a meleg - is komolyabban befolyásolhatja a történéseket. A 3. kategóriás Cresta del Gallo kétszer szerepel a programban, az utolsó tíz kilométer ugyanakkor teljesen sík. Olyan etap, ahol mezőnyhajrától szökevények hazaéréséig bármi megtörténhet. 

9. szakasz (augusztus 30., vasárnap): Torrevieja-Cumbre del Sol. Benitatxell (168,3 kilométer)

Roppantul kellemetlen, ámbár igen izgalmas és kacifántos etap, végig a délkeleti parton, egy 2., valamint zárásképp egy 1. kategóriás heggyel. De még milyennel! Az utolsó négyezer méter kőkemény, a nulláról 415 méterre vezet föl, olykor 19%-os a meredeksége - a jó helyezkedés aranyat érhet.

10. szakasz (augusztus 31., hétfő): Valencia-Castellón (146,6 kilométer)

A pihenőnap előtt ismét a sprintereké lehet a főszerep, már ha kibírják a cél előtt 17 kilométerre tornyosuló, 2. kategóriás Alto del Desierto de las Palmast és a várhatóan újfent hatalmas oldalszelet. Azon sem lepődnénk meg, ha a korai szökevénycsoport egyik tagja ünnepelhetne a pódiumon.

Folytatás következik...

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes