A fejlesztők elmondása szerint a Specialized új modellje a Venge ViAS megközelítőleg két perccel gyorsabb, mint elődjei egy 40 kilométeres sík távon.
A teszteken bizonyított a kerékpár, amely előzetesen a 2016-os esztendő egyik legnagyobb dobásának ígérkezik. A bringa telis tele van aerodinamikus újításokkal, mint például a csonka fejcső vagy éppen a hátsó részen a váz mögé beépített fék.
A bringához tartozó összes kábel el van rejtve a vázban. A masszívan „mély” peremes Roval CLX 64-es kerekek teszik még látványosabbá a modellt.
A váz 1150 grammos súlya messze nem a legkönnyebb a palettán, ám a McLaren mérnökeivel való teljes körű együttműködés a garancia arra, hogy bármilyen jellegű kerekes, legyen az sprinter, hegyimenő vagy csak szökevény tökéletes összhangba kerülhet a kerékpárjával.
A tervezés során Chris D’Alusio, Luc Callahan és Mark Cote kissé szembe mentek a mai trendekkel, mivel nem elsősorban a súlyra, mint inkább az aerodinamikai kialakításra mentek. A kerékpár kormányrésze a gyár történetének legmerevebb kerékpárját eredményezte, ám az átlagtól hosszabb nyeregcső révén sokan megkérdőjelezik a bringa teljességének igényét.
A kerékpár legérdekesebb része egyértelműen a már említett váz mögé épített fék. Chris D’Alusio immáron több mint két éve dolgozott ezen a megoldáson, amely most helyet kapott egy csúcstechnológiával készült modellen. Rengeteget teszteltek pont emiatt szélcsatornában, ám végül D’Alusio büszkén kürtölhette világgá, hogy tökéletesen működőképes az elképzelése.
„Nagyon elkötelezettek voltunk, akartuk ezt a kerékpárt. Több mint 1600 órát teszteltünk szélcsatornában, ami borzasztóan sok idő. Meglátásom szerint olyan dolgokat vezettünk be, amelyek nem csak az országúti kerékpároknál lehetnek újdonságok, de idővel bevezetésre kerülhetnek a hegyi kerékpárokon, de akár még a városi cangákon is,” – nyilatkozta elégedetten Mark Cote.
A Specialized Venge ViAS kerékpár Shimano Dura Ace szettel kerül elsőként forgalomba 11.250 Euró azaz megközelítőleg 3 és fél millió Forintos áron.
Vélhetően elsőként a közelgő Francia Körversenyen találkozhatunk majd éles versenyszituációban ezzel a kerékpárral.
Fotók: Specialized