Cadel Evans a BMC versenyzője az idei évet megelőzően már két alkalommal is viselhette a rózsaszín trikót 2002-ben és 2010-ben azonban egyik esztendőben sem kedvezett számára a szerencse. Az ausztrál kerekes azonban ezúttal arra törekszik, hogy megtarthassa a legendás Maglia Rosa-t. Álma, hogy Triesztben is ő húzhassa magára a mezt. Nézzük csak meg, hogy milyen kerékpár nyergében igyekszik eljutni a vitatott városig. BMC TeamMachine SLR01.
A BMC a közelmúltban megújította első számú zászlóshajóját az SLR01-et. Csökkentették a váz súlyát, ellenben javítottak a merevségen illetőleg a kényelmi funkciókon. Az olyan típusú összetett menők mint például Evans, akit testalkata révén annyira nem érdekelnek az aerodinamikus újítások egy tökéletes modellt kapott maga alá.
A modell 54 centiméteres váza pontosan 790 gramm tömegű mintegy 100 grammal könnyebb mint elődje. Persze a 174 centis magasságához Cadel 51 centis vázat használ, amely még ennél is könnyebb. A kerékpáron Shimano Dura-Ace Di2 9070 elektromos szett található valamint 35 milliméteres Shimano karbon kerekek. Continental gumiköpeny, 3T kiegészítők, Fizik nyereg illetőleg egy SRM Wattmérő. A szekér összsúlya pontosan 7 kilogramm.
A nehezebb hegyi etapokon Evans a Shimano C24-es kerékszettjére vált, amely közel 200 grammal teszi könnyebbé a kerékpárt, egészen lecsökkentve annak súlyát a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség által meghatározott minimumig.
A GCN videója a kerékpárról: