Cookson a kerékpárok átvizsgálásáról

A Milánó-SanRemó során több kerékpárt is ellenőrzőt az UCI, melynek során azt vizsgálták, hogy nincs-e bennük esetlegesen valamiféle rejtett motor.

Brian Cookson a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség elnöke azt követően rendelte el a kerékpárok sűrűbb átvizsgálását, hogy a Független Reformbizottság, azaz a CIRC jelentése is több helyen kitért erre.

Jelen állás szerint úgy tűnik, hogy nagyon komolyan veszik ezt az ügyet, habár konkrét esetre még sohasem derült fény.

„Az információink szerint ez egy nagyon is valós lehetőség. Habár semmilyen konkrét bizonyíték sincs a kezünkben, ennek ellenére mégsem szabad a szőnyeg alá sepernünk a fennálló lehetőségeket,” – mondta Brian Cookson.

„Tekintettel arra, hogy korábban számos pletyka és feltételezés látott már ebben a témakörben napvilágot, így a lehetséges csalások elkerülésére csakis úgy van lehetőségünk, ha folyamatosan szúrópróba szerűen ellenőrzéseket tartunk,” – folytatta.

A CIRC jelentése a vázba építhető különböző motoros rásegítés lehetőségét kiemelt kockázatú tényezőnek minősítette.

Habár az állításaikat csupán arra alapozták, hogy bizonyos híresztelések szerint már tíz évvel ezelőtt is használtak a mezőnyben motoros rásegítést.

A jelentés 85. oldalán a „Műszaki csalás” alcím alatt olvasható, hogy a vázak csövei megteremtik annak a lehetőségét, hogy különböző külső elektronikai eszközök beépítésével rásegítést vegyenek igénybe. A lehetőségről már mintegy tíz éve tudnak, ennek ellenére semmiféle megjegyzést nem szentelt az UCI a dolognak, habár egyelőre nincs is ismert esetről tudomás.

Mint ismeretes elsőként Fabian Cancellara esetében merült fel néhány éve a gyanú, amikor a svájci klasszis nagy magabiztossággal nyerte a Flandriai Körversenyt illetőleg a Párizs-Roubaix-t is. Azonban bizonyítani nem tudták az esetet, Cancellara pedig kinevette a feltételezést, mintahogyan a Jean Wauthier az UCI technikai vezetője is.

„Egyszerűen túl nagy a kockázat a csapatok számára. A gyártók sem vennék jó néven, ha az általuk biztosított kerékpárokba ilyen kiegészítőket szerelnének, hisz ez magát a márkát degradálná,” – vélekedett a belga szakember.

A második eset Ryder Hesjedal jól ismert bukása, melyet követően a kerékpár még megfordult a tengelye körül.

A Milánó-SanRemó során mind a 36 kerékpár megfelelt a követelményeknek.

Mondhatnánk róka fogta csuka…   

Kép forrása: Photo Pin - a szabadon felhasználható és szerkeszthető képek gyűjteménye

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes