Csapatmustra 2014 – Bemutakozik a Europcar

A World Tour csapatokat bemutató sorozatunk legújabb felvonásaként következzen a Europcar.

A Europcar első jogelődje 1984-ben alakult System U néven. Sajnálatos módon ez az elképzelés még ugyanabban az évben csődbe is jutott, majd 1986-ban Cyril Guimard vezetésével újjászerveződött. 1990-ben szponzort váltottak, új nevük Castorama lett.

1992-ben Guimard egy szinttel feljebb lépett, majd 1995-ben az egykori profi versenyző Jean-Rene Bernaudeau örökölte meg a csapat irányítását. 1996 és 1999 között, mint regionális utánpótlásgárda működtek Vendeé U néven. (Ez a csapat regionális szinten mind a mai napig létezik).

2000-ben Bonjour néven kerültek fel a profi kerékpározás térképére. Az elkövetkezendő két évben olyan spílerek szállították az eredményeket, mint Didier Rous, Sébastien Joly vagy éppen Sylvain Chavanel.

2002-ben ismételten új támogató lépett a színre, így Brioches La Boulangère néven folytatódott tovább a történet. 2004-ben Thomas Voeckler a francia nemzeti bajnoki cím elhódítását követően nem kevesebb, mint tíz napig viselhette a Francia Körverseny sárga trikóját, amelynek kapcsán lényegében egyfajta nemzeti hőssé avanzsált.

2005-től a Bouygues Télécom lett az új névadó és lényegében 2009 végéig problémamentesen zajlottak is az események, a gárda a legtöbb nagy versenyre odakerült és számos kiemelkedő eredményt is felmutathatott. Voeckler mellett Pierrick Fedrigo és Anthony Geslin kettőse vitte ekkor a prímet. Aztán 2009. szeptember 29-én a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség bejelentett, hogy sem a Bouygues Télécom sem pedig egy másik francia gárda a Cofidis, Pro Tour licencét sem hosszabbítja meg.

Ez a döntés a 2010-es esztendőre rendesen rányomta a bélyegét, minek következtében a főszponzor már nem kívánta megújítani a támogatását. Thomas Voeckler éves fizetése meghaladta a 400.000 Eurót, így kezdetben nagyon nehéznek tűnt egy olyan támogatót találni, aki hajlandó lett volna átvállalni ezt a terhet. Sokáig problémásnak tűnt az életbennmaradás, de aztán a az európai autókölcsönző-lánc a Europcar a gárda megmentésére sietett.

2011-ben az új szponzor támogatásával fennállásuk egyik legjobb szezonját futották. Szakaszt nyertek a Párizs-Nizzán, a Dauphine Libérén, Thomas Voeckler ismét tündökölt a Tour de France alkalmával miközben  Pierre Rolland megnyerte a verseny királyszakaszát a legendás Alpe D’Huez tetejére illetőleg a legjobb fiatalnak járó fehér trikót is elhódította.

A 2012-es évre ennek megfelelően próbáltak tovább erősödni, még akkor is, ha sorozatban második alkalommal maradtak le immáron a World Tour licencről. Az év Sebastian Turgot káprázatos tavaszi teljesítményeivel kezdődött – harmadik hely a Paris-Roubaix-en -, de remekelt Yohann Gene, Anthony Charteau és Matteo Pelluchi triója is. A Touron Voeckler megnyerte a pöttyös trikót, míg Rolland a 11. etapon aratott győzelmével hálálta meg a csapat számára kiosztott szabadkártyát.

A tavalyi esztendőt megelőzően a Europcar meghosszabbította támogatói szerződését, habár pletyka szinten néhány hétig még a csapat megszűnéséről is lehetett hallani. Februárban Yohann Gene megvédte címét a La Tropical Amissa Bongon, majd egy ifjú tejfölösszájú Bryan Couqard robbant be a köztudatba remekbe szabott sprintképességeivel. Összességében 26 győzelmet arattak, amelyen számos kerekes osztozott Jerome Cousintól, Damien Gaudinon át Angelo Tulikig. Natnel Berhane megnyerte a Török Körversenyt, Cyril Gautier a Tour de Finistret, míg Thomas Voeckler a Poitou-Charantest. Habár Pierre Rolland éve nem sikerült túl jól, a vezetőségnek mégsem lehet panasza a csapatra.

A 2014-es esztendőre készülve egyetlen pályázóként kapták meg a World Tour rangsor szabad helyét, visszakerülve így a legmagasabb osztályba. Talán a szokásosnál is nagyobb volt a jövés-menés, hisz a csapat híres arról, hogy foggal-körömmel ragaszkodik versenyzőihez.

Anthony Charteau visszavonulása illetőleg Damien Gaudin és Sébastien Turgot távozása hatalmas érvágás a tavaszi klasszikusokat illetően. Az érkezők közül Maxime Mederel és Jimmy Engoulvent kettőse lehet ígéretes.

Összetettben Voecker, Rolland és Natnael Berhane hármasa alkothat nagyot, míg a sprinteket tekintve Coquard jeleskedhet.

Föbb vezetők: Jean-Rene Bernaudeau, Dominique Arnold, Ismael Mottier, Andy Flickinger

Érkezett: Antonie Duchesne (kanadai, Bontrager), Jimmy Engoulvent (francia, Sojasun), Romain Guillemois (francia, neo), Fabrice Jeandesboz (francia, Sojasun), Yannick Martinez (francia, La Pomme Marseille), Maxime Mederel (francia, Sojasun), Romain Sicard (framcia, Euskaltel)

Maradt: Yukiya Arashiro (japán), Natnael Berhane (eritreai), Giovanni Bernauedau (francia), Bryan Coquard (francia), Jerome Cousin (francia), Cyril Gautier (francia), Yohann Gene (francia), Tony Hurel (francia), Vincent Jerome (francia), Christophe Kern (francia), Morgan Lamoisson (francia), Davide Malacarne (olasz), Bryan Nauleau (francia), Alexandre Pichot (francia), Perrig Quemeneur (francia), Kevin Reza (francia), Pierre Rolland (francia), Björn Thurau (német), Angelo Tulik (francia), Thomas Voeckler (francia)       

Távozott: Franck Bouyer (francia, visszavonult), Anthony Charteau (francia, visszavonult), Sébastien Chavanel (francia, FDJ.fr), Damien Gaudin (francia, Ag2r), Sébastien Turgot (francia, Ag2r), David Veilleux (kanadai, visszavonult)

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes