Csapatmustra 2014 – Bemutatkozik az Omega

A World Tour csapatokat bemutató sorozatunk legújabb felvonásaként következzen az Omega Pharma-Quick Step.

Mi  van akkor, ha egyesíti erejét Belgium egyik legnagyobb gyógyszergyártó vállalata valamint az egyik legmenőbb padlólapgyártója? Nos ebből a szponzori diffúzióból jön létre az Omega Pharma – Quick Step minden idők egyik legerősebb World Tour formációja, már ami a Benelux államot illeti. Na de ne szaladjunk ennyire előre. A csapat jelenlegi struktúrája 2003-ban alakult, amikor is a Domo-Farm Frites és a Mapei-Quick Step egyesült. Abban az évben a gárda ásza egy bizonyos Paolo Bettini nyerte az UCI világkupa sorozatát illetve az Athéni Olimpia mezőnyversenyét is.

2004-ben a belga sprintersztár Tom Boonen, a már említett Bettini és Nick Nuyens vezetésével halmoztak sikert sikerre, de mindenféleképpen meg kell említeni a mi Bodrogi Lacinkat is, aki abban az évben a három napos De Penna viadal első szakaszát nyerte. 2005-ben tovább folytatódott Boonen hegemóniája. 13 különböző szakasz illetve versenygyőzelemmel a háta mögött szerezte meg az év végén a hőn áhított világbajnoki trikót. Egy évre rá sem változott túl sok minden, talán csak a fiatal feltörekvő Filippo Pozzato nevét érdemes kiemelni, illetve azt, hogy a jó öreg Paolo elhódította nem túlságosan szívlelt csapattársától a szivárványszínű mezt. 2007-ben a nagy orrú ismételt, de feltűnt a színen egy újabb talján ördögfióka, az azévi olasz bajnok, a szicíliai Giovanni Visconti. A versenyzők jöttek-mentek, de a mag, a csapat szíve évről-évre egyben maradt. 2008-ban Stijn Devolder és Geert Steegmans hívták fel magukra a figyelmet, ellenben elmaradt a csapat háza táján évek óta megszokott világbajnoki cím. Az elmúlt években a hányattatott sorsú és jócskán formán kívül kerülő  Boonen, a francia bajnok Sylvain Chavanel illetve a két fiatal belga tehetség Dries Devenys és Kevin Seelrayers vitték a prímet.

Patrick Lefevere csapatának nem is jöhetett volna jobbkor a nagy ellenlábas Lottotól lelépő gyógyszergyár, de valljuk meg őszintén, hogy a szerencsefaktor is szépen közrejátszott a gárda megerősödésében. A megszűnő sikercsapattól az HTC Highroadtól ugyanis vezetőket, szerelőket és remek versenyzőket szerezhettek meg. A harmadik pont, pedig a háttérben munkálkodó cseh milliomos üzletember Zdenek Bakala, aki a kulcsfontosságú szponzorokon felül mind a mai napig megteremti azt a hátteret, amelyre a mezőny egyik legnagyobb terveket szövögető alakulatának évről-évre szüksége lehet.

A 2013-as idény tekintetében azt hiszem nem lehet a gárdának panaszra oka. Két világbajnoki cím (Tony Martin egyenkénti illetőleg a csapatidőfutam siker) mellett 24 győzelmet szereztek „csak” a World Tour viadalokon, szakaszt nyertek mindhárom nagy körversenyen, öt nemzeti bajnoki címre tettek szert, illetőleg 11 különböző versenyzőjük aratott diadalt.

Persze a keretből toronymagasan kiemelkedik Tony Martin illetőleg Mark Cavendish duója. A Manxman-i 19 győzelmet szerzett, megkezdve az eredmények szállítását januárban Argentínában és befejezve azt szeptemberben a Brit Körversenyen. Martin 11 sikert könyvelhetett el, amelyek közül mindenféleképpen kiemelkedik a világbajnoki illetőleg az Algarvi Körverseny címvédése.

Mellettük remek idényt produkált a katalán illetőleg a Romandiai Körversenyen villogó Gianni Meersman, a tavaszi klasszikusokon brillírozó Zdenek Stybar, a lengyel nemzeti bajnok Michal Kwiatkowski valamint a Matteo Trentin, Nikolas Maes és Kristof Vandewalle által alkotott trió is.

A tavaszi klasszikusokról Stybar néhány villanását leszámítva keserű szájízzel távoztak. Tom Boonen sérülése még akkor is kihúzta a gárdát a listáról, ha a Chavanel, Stybar, Terpstra Vandewalle négyes minden tőle telhetőt megpróbált.

A 2014-es évadra újra remekül építkeztek, ami egyértelműen még több győzelmet illetőleg még jobb lehetőségeket tartogat. Mivel a Tour de France, Angliából rajtól, így egyértelmű cél, hogy Mark Cavendish lehessen az első, aki magára húzza az összetett vezetőjének járó sárga trikót. Cav mellé érkezett egyik első számú cimborája Mark Renshaw személyében, amihez ha hozzávesszük még az örökifjú Alessandro Petacchi szerepét, akkor Cav már nem is vonattal, mint inkább egy száguldó expresszel rendelkezik.

Tom Boonen is nagyon készül a visszatérésre, ezzel együtt, pedig természetesen a tavaszi klasszikusokon való újbóli villanásra. Zdenek Stybar, Tony Martin és Michal Kwiatkowski pedig az Ardennekben próbálja majd meg érdemben odatenni magát.

Idén végre valahára már az összetettekre is ráhajt a csapat, hisz legnagyobb igazolásukkal Rigoberto Urannal egy igazi összetett menőre is szert tettek. Egy esetleges Giro, Vuelta kombóra nagyon is vevő lehet a kolumbiai tehetség.

És akkor még nem szóltunk a Jan Bakelants, Thomas De Gendt, Wout Poels hármasról, akik több fronton is bevethetőek. A legnagyobb veszteség Sylvain Chavanel távozása, ám Patrick Lefevere és kálváriája nem szomorkodhat túlontúl sokáig utána.

Főbb vezetők: Patrick Lefevere, Wilfried Peeters, Davide Bramati, Brian Holm      

Távozott: Sylvain Chavanel (francia, IAM Cycling), Dries Dvenys (belga, Giant-Shimano), Bert Grabsch (német, visszavonult), Jerome Pineau (francia, IAM Cycling), Frantisek Rabon (cseh, Mountain Bike), Kristof Vandewalle (belga, Trek Facrory Racing), Peter Velits (szlovák, BMC)

Maradt: Tom Boonen (belga), Gianluca Brambilla (olasz), Mark Cavendish (brit), Kevin De Weert (belga), Michal Golas (lengyel), Iljo Keisse (belga), Michal Kwiatkowski (lengyel), Nikola Maes (belga), Tony Martin (német), Gianni Meersman (belga), Serge Pauwels (belga), Alessandro Petacchi (olasz), Pieter Serry (belga), Geert Steegmans (belga), Zdenek Stybar (cseh), Niki Terpstra (holland), Matteo Trentin (olasz), Guillaume Van Keirsbulck (belga), Stijn Vandenbergh (belga), Martin Velits (szlovák), Julien Vermote (belga), Carlos Verona (spanyol)

Érkezett: Julian Alaphilippe (francia, Etixx-Inhead), Jan Bakelants (belga, RadioShack), Thomas De Gendt (belga, Vacansoleil-DCM), Wout Poels (holland, Vacansoleil-DCM), Mark Renshaw (ausztrál, Belkin), Rigoberto Uran (kolumbiai, Sky), Petr Vakoc (cseh, Etixx-Inhead)   

Fotó: közösségi média

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes