Egy viszonylag érdekes történet járja be a sajtót a napokban, amely a kis norvég kontinentális Froy-Oslo csapatáról szól, akik a múlt héten részt vettek a Challange Mallorca viadalain.
Mialatt a legtöbb csapat éppen a szállodájában pihent a Froy versenyzői a Hotel előtt mosták a saját kerékpárjaikat. Ugyanott kaptak szállást, mint a Team Sky, amelynek flottája (szerelő kamion, fűtött neoplán busz, Jaguár kísérőautók) szinte az egész parkolót elfoglalta.
A norvég kiscsapata azonban nem ismeri ezt a luxust, hisz még csak szerelőt sem hoztak. A csapat egy bérelt furgonnal érkezett, míg kísérőautónak szintén béreltek egy járművet, mégpedig egy bézsszínű Fiat Pandat.
A csapatvezető Carl Erik Pedersen persze elmondta, hogy odahaza van kísérőautójuk, de mivel ők a legszegényebb norvég csapat, így csúnyán szólva mindenen spórolnak.
Mivel teljes sorral érkeztek (10 fő) és a Mallorca Challange versenyein lehet variálni a sorokat, így mindig az éppen két kimaradók kerekes látta el a szerelői illetőleg a masszőri feladatokat.
A legviccesebb azonban az volt, hogy a Trofeo Palma versenyére ők kapták az egyes sorszámot, így a Fiat Panda vezethette a kísérőautók mezőnyét.
A csapat egyetlen légiósa a francia Damien Garcia az első napot végig szökésben töltötte, ami még nagyobb galibát okozott, hisz nyerte a hegyi összetettet, a sprinthajrákat, a kombinációs valamit a legharcosabb versenyzőnek járó díjakat is, így ezeket a serlegeket is be kellett zsúfolni az autóba.
„Fantasztikus érzés volt ennek a családias kiscsapatnak ilyen dicsőséget szerezni. Úgy kerültem ebbe a gárdába, hogy a nővérem Oslóban jár egyetemre. Nem volt csapatom, megkerestem őket és megállapodtunk,” – mondta Garcia.
Az már csak hab volt a tortán, hogy az utolsó napon Henrik Evensen is szökésbe keveredett újabb díjat szerezve a csapatnak.
Fotó: közösségi média