Hogyan is állunk az Alonso témakörben

A megszokottaktól kissé eltérően már a 2014-es évad első napjaiban megkezdődtek a jövő évre szóló átigazolások spekulációi. Ennek legfőbb oka nem más Fernando Alonso projektje.

Természetesen nem új keletű hír, hogy a Formula 1-es szupersztár Fernando Alonso 2015-ben mint csapattulajdonos kíván bekapcsolódni a kerékpáros világ körforgásába. Első lépésként sokáig úgy tűnt, hogy az Euskaltel-Euskadi licencének megvásárlásával mentheti meg a nagy múltú baszk istállót, aztán az üzlet mind a mai napig érthetetlen módon kútba esett, amivel a Ferrari pilótája ugyanannyi ellenséget szerzett, mint amennyi rajongóra szert tett. Mármint a kerékpározás földjén.

Alonso nagy célokkal vágott neki a tervezgetésnek, elgondolásai szerint 2015-ben, mint új World Tour istálló rajtolt volna klubja, azonban a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség elképzelései – miszerint az újonnan alakuló kluboknak el kell legalább egy évet tölteni a Pro-Kontinentális csapatok között mielőtt World Tour státuszt kapnának – alapján egy kissé megbicsaklott.

A pletykák alapján egy Dubai konzorcium – az Etihad légitársaság – szponzorálná a klubot minimum egy öt éves terv keretében. A cél egy komolyabb csapat létrehozása, mint amilyen a jelenlegi Sky.

Az átigazolási piac augusztus 1-én nyit, így addig minden hír, pletyka semmivel sem több mint egy egyszerű spekuláció, akármennyire is erősködik a megdönthetetlen forrásairól a La Gazetta dello Sport.

Az első nagy történet természetesen Peter Sagan két évre szóló 6,6 millió Eurós kontraktusa, amellyel a szlovák terminátor a mezőny egyik legjobban fizetet kerekesévé válna. Másrészt viszont rögtön felveti annak a veszélyét, hogy az Ő megszerzésével nem-e süllyedne a csapat hasonló szintre, mint a Cannondale, amely a megtartása okán szinte az összes nagy nevét elveszítette. Másrészt újabb kérdőjeleket vet fel az a tény is, hogy Sagan esetlegesen visszamenne Alonso kedvéért a Pro-Konti vonalba. Bár van az a pénz, ugye…Pont ezen dolgok kapcsán jött a legfrissebb hír, hogy Alonso inkább megvenné az egész Cannondalet, így szert téve egy World Tour licencre valamint Saganra is.   

Persze a szlovákon kívül olyan nevek szerepelnek még a kívánságlistáján, mint Joaquim Rodriguez vagy éppen Samuel Sanchez.

Fernando tehát nagyban gondolkozik, Ő egy szupersztárokból álló csapatot kíván életre hívni. A sportigazgatói posztot nem más fogja betölteni, mint az olaszok élő legendája, a talján szövetségi kapitányi posztról nem régiben lemondott Paolo Bettini. Mellette vélhetőleg Lance Armstrong egykori szupersegítője Jose Luis „Chechu” Rubiera lehet majd a második ember.

Félő, hogy 2014. augusztus elsején egy vérre menő észtelen csata fog elkezdődni Fernando Alonso és Oleg Tinkov között, annak céljából, hogy melyikük tud nagyobb neveket igazolni. Hogy ez az észtelen mecéna-módi jót tesz-e a sportágnak, az, hogy lassan túlontúl is nagy differenciált különbség alakul ki a kisebbek és a szupercsapatok között mely irányba is viszi el a sportágat az már egy másik kérdés.

Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka… Augusztusig még mennyi pletykában lesz részünk.

Fotó: Flickr via Photo Pin - a szabadon felhasználható és szerkeszthető képek gyűjteménye

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes