Karbonszekerek nyomában: Kuota Kiral

Új sorozatot indítunk, amelyben megpróbáljuk sorba venni a piacon fellelhető legjobb országútikat. Az első a sorban a Kuota Kiral.

Az olaszok a kerékpárépítés legjobbja, ez nem újdonság – eltekintve persze a kávéiktól -. A Kuota folyamatosan a vegyes érzelmek márkája. A Kiral modellt érdekes módon elsődlegesen nem is versenyzésre szánták.  

A K-One és a profi csapatok által is használt KOM modelleket követően a Kiralt elsősorban hobbisportolóknak fejlesztették.

A karbon váz illetőleg a karbon villák éppen elegendő oldalirányú merevséget biztosítanak. A 100 %-os komfortságot biztosító váz, a statisztikák alapján csak a közepes tartományban szerepel. A felső cső 53,5 centiméter, a fejcső 16 centiméter, míg az ülés alatti cső 74 fokos dőlésű.

Ami a szettet illeti, lényegében minden Kuota márkakereskedés ragaszkodik ahhoz, hogy maga a vásárló dönthessen, így a kerékpár Shimano és SRAM felszereltséggel is elérhető. Érdekes, hogy gyárilag éppen az olasz Campagnolo szettel nem elérhető.    

A tesztek során hamar nyilvánvalóvá válik, hogy ez tényleg nem egy versenyzésre épített modell. Egyfajta könnyű olasz telivérként jellemezhető, azonban a tapadással kezdetben adódnak gondok, így az alap gumiköpenyt érdemes lecserélni rajta.

Legnagyobb hibája a túlméretezett középcsapágy, amelynek nyomán a hegymenetekben nem éppen ideális. Ráadásul az átlagnál magasabb kerékpárosok számára sem ajánlott így ez a szekér.

Ha a hobbi kerekesek piacát nézzük, akkor a Kuota nem csinálja rosszul a dolgát, számukra a Kiral egy tökéletes modell, remek megjelenéssel fűszerezve.

Ajánlott specifikáció:     

Váz: karbon

Villa: karbon

Súly: 7,32 kg

Ajánlott szett: SRAM Force 22

Hajtókar: Rotor 3D

Fotó: Kuota

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes