Az olaszok a kerékpárépítés legjobbja, ez nem újdonság – eltekintve persze a kávéiktól -. A Kuota folyamatosan a vegyes érzelmek márkája. A Kiral modellt érdekes módon elsődlegesen nem is versenyzésre szánták.
A K-One és a profi csapatok által is használt KOM modelleket követően a Kiralt elsősorban hobbisportolóknak fejlesztették.
A karbon váz illetőleg a karbon villák éppen elegendő oldalirányú merevséget biztosítanak. A 100 %-os komfortságot biztosító váz, a statisztikák alapján csak a közepes tartományban szerepel. A felső cső 53,5 centiméter, a fejcső 16 centiméter, míg az ülés alatti cső 74 fokos dőlésű.
Ami a szettet illeti, lényegében minden Kuota márkakereskedés ragaszkodik ahhoz, hogy maga a vásárló dönthessen, így a kerékpár Shimano és SRAM felszereltséggel is elérhető. Érdekes, hogy gyárilag éppen az olasz Campagnolo szettel nem elérhető.
A tesztek során hamar nyilvánvalóvá válik, hogy ez tényleg nem egy versenyzésre épített modell. Egyfajta könnyű olasz telivérként jellemezhető, azonban a tapadással kezdetben adódnak gondok, így az alap gumiköpenyt érdemes lecserélni rajta.
Legnagyobb hibája a túlméretezett középcsapágy, amelynek nyomán a hegymenetekben nem éppen ideális. Ráadásul az átlagnál magasabb kerékpárosok számára sem ajánlott így ez a szekér.
Ha a hobbi kerekesek piacát nézzük, akkor a Kuota nem csinálja rosszul a dolgát, számukra a Kiral egy tökéletes modell, remek megjelenéssel fűszerezve.
Ajánlott specifikáció:
Váz: karbon
Villa: karbon
Súly: 7,32 kg
Ajánlott szett: SRAM Force 22
Hajtókar: Rotor 3D
Fotó: Kuota