La Passione Rosa: 12. szakasz Barolo

Az igazság versenye. Egy ember. Csapat nélkül. Két láb. Egy szív. Egy tüdő. Egy versenyző, szemben a menetszéllel. Fülében egy fülessel, maga mögött egy kísérőkocsival, amiről technikai hiba esetén segítik. Kerékpárkezelés, rengeteg edzés és a lehető legideálisabb időfutam pozíció gyakorlása. Erről szól az időfutam. Nem lehet majd másokat okolni, hogy elestek előttem, nem vártak meg, gyenge volt a csapatom, nem feküdt nekem a szakasz. Egy dolog számít a harc. Harc az idő ellen. Harc önmaguk ellen. Harc a többi versenyző idejével.

Barbaresco - Barolo 41.9 kilométer

A tegnapi szökevényeknek rajzolt szakaszt végül egy késői szökésből Michael Rogers nyerte. A nap másik nagy győztese Arredondo, aki úgy tudta megnyerni mindkét hegyi hajrát, hogy kétszer szökött el a mezőnytől. Az Androni elsüllyesztette az első szökevénycsoport reményeit, de versenyzőjük Pellizotti nem tudott élni a lehetőséggel. Ma következik az első olyan szakasz az idei Giron, ahol akármi történik külön időt fognak kapni az esélyesek. Sőt mindenki.

A 2014-es Giro első egyéni időfutama Barbaresco és Barolo között, még nem fogja eldönteni a verseny végső kimenetelét, de remek indikátor lesz az Olasz Kör második felére. Az időfutam kimenetele nem csak arról dönt, majd, hogy ki nyeri a szakaszt, hanem arról is - és ez a fontosabb - hogy kinek kell támadnia és kinek védekeznie a továbbiakban. A 42 kilométeres etap mindössze tíz, tizenkét sík kilométert tartalmaz, ami nem feltétlen a szám specialistáinak kedvez. Egyből a rajtrámpa után emelkedni kezd az út és tizenkét kilométeren keresztül nem is enged ebből. A lejtmenet előtt elérik a pálya legmagasabb pontját, ahol az első időmérő pontot is érintik. Ez lesz az első visszajelzés, arról, hogy eddig mire volt elég a tempó, és hogy hogyan tovább. A lejtmenet után, a sík rész elején lesz a következő időmérő pont és innentől, több mint a szakasz harmadát „vakon” teszik majd meg. A sík szakasz után még következik két kisebb domb. Az elsőről egy technikás lejtmenet vezet a cél felé. Az utolsó 1700 méter közel 5%-os. A dimbes-dombos kialakítás miatt nincsenek a szakasznak egyértelmű esélyesei. A sprintereket leszámítva, nyerhet akár egy időfutam specialista, vagy egy összetett menő. Az összetett verseny, még nagyon szoros, az első huszonöt versenyző nagyon közel van egymáshoz, pár másodperces különbségektől körülbelül a percnyi előnyig, hátrányig. Izgalmas verseny lesz, ahol kiderül az igazság. Ha nem is az egész, legalább egy része biztosan.


101 éve Carlo Oriani ezen a napon nyerte meg a 5. Giro d’Italia-t, első olyan versenyzőként a sport történetében, aki nem nyert szakaszt a versenyen. Oriani harcolt a Caporetto-i csatában, visszavonulás közben egy bajtársát akarta megmenteni és a jeges Tagliamento folyóba gázolt. Oriani tüdőgyulást kapott és elhunyt.

79 éve ezen a napon tartották a Giro-k történetének az első osztott szakaszát. Az 5/a szakaszt Cesana és Riccione közötti 35 kilométeres időfutamot és az 5/b szakaszt Riccione és Portocivitanova között Giuseppe Olmo nyerte, aki az összetettben a harmadik helyen zárta az Olasz Körversenyt.

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes