La Passione Rosa: 13. szakasz Carnavese

Az igazság versenye után egy átvezető, az összetett szempontjából nem mérvadó etap következik. A sprinterek kerülnek újra előtérbe, Bouhanni a tegnapi utolsó helyével rápihent a mai befutóra. A már szokásos Vivaini, Nizzolo, Ferrari, Bouhanni csata következhet.

Fossano - Rivarolo Canavese 157 kilométer

A tegnapi, összetett szempontjából kulcsfontosságú és a hétvégi hegyi szakaszok között húzódik a mai sík etap. A mezőny elején az Orica és a BMC után egy új csapat fogja diktálni az üldözés tempóját. Az új rózsaszín mezes Uran csapata, az Omega Pharma-Quick Step. Nekik fog besegíteni a már megszokott módón az FDJ, a Giant-Shimano és ha Nizzolo formája megkívánja a Trek is. A szakasz vonalvezetése alig-alig emelkedik, egy negyedik kategóriás emelkedő és a késői részhajrá motiválhatja a szökevényeket. A sprintbefutó szinte biztos, az eddigi megszokott szereplőkkel. Az utolsó kilométer ismét körforgalmakkal tarkított. Az utolsó 500 méternél van egy éles kanyar és az út is emelkedik, de nem jelentősen. A Cannondale és a Trek megszerezheti első szakaszgyőzelmét, ehhez valószínű Bouhannit kell majd legyőzni.

99 éve ezen a napon lépett be 1915-ben az I. Világháborúba Olaszország. A Giro rajtszámai már ki voltak osztva és egy olyan forradalmi lépés előtt állt a sport, ami már fel volt építve, de a megvalósítás elmaradt. Az 1914-es versenyből kiindulva lényegesen lerövidítették a szakaszok hosszát, akár mai szemmel is elfogadható áltagosan 200 kilométer körüli lett volna egy-egy szakasz. Ez elmozdította volna a kerékpársportot a rettenthetetlen állóképességi megmérettetés felől az atlétikusabb dinamikus versenyzés felé. Ez nem történt meg a háború miatt, ahol körülbelül 600.000 olasz vesztett el az életét.

95 éve szintén egy pénteki napon a mezőny Trento-ból tartott Trieste felé, de az utak és a hidak olyan rossz állapotban voltak az I. világháború után, hogy igazi kínszenvedés volt még a kor körülményeit tekintve is a versenyzés. Egyes helyeken akkora lukak, gödrök voltak az utakon hogy a kerekek félig süllyedtek benne. A szakasz mélypontja egy lerombolt hídnál jött el. A versenyzőknek a folyómederben kellett átkelniük a Tagliamento folyón, ami szerencsére majdnem teljesen ki volt száradva.

87 éve miután Alfredo Binda Nápolyba megnyerte a hatodik szakaszt is (az előző ötből négyet), hogy bizonyítsa, hogy nem fáradt és hogy szórakoztass a közönséget a célnál játszó zenekartól elkért egy trombitát és játszani kezdett a nézőknek. A szakaszt tíz óra harminckilenc perc alatt teljesítő Binda beceneve Il Trombettiere di Cittiglio (a Cittiglioi Trombitás) volt, mivel otthonának rezesbandájában trombitált. Testvérei Albino és Benito szintén játszottak a zenekarban, harsonán és szaxofonon. Az 1927-es Giro-n Binda 12 szakaszt nyert meg a 15-ből.

81 éve ezen a napon rendezték a Giro-k történetének első időfutamát. A Bologna és Ferrara közötti 69 kilométeres szakaszt Alfredo Binda nyerte 39,2 km/h-ás átlagsebességgel. Ezt a Giro-t (1933) nevezhetjük az első modern Olasz Körnek is. A tizenhét szakasz között már kevesebb volt a pihenőnap, a szakaszok átlaghossza 190 kilométer körül volt, bevezették a hegyi király címet és az egyén időfutamot is. Az első hegyi király versenyt (Gran Premio della Montagna röviden GPM) Binda nyerte meg, bár mindössze négy hegy tetején járt pont (Castelnuovo Val di Cecina, Castelnuovo della Daunia, Osteria della Crocetta és Passo del Tonale). Mind a négyen Binda volt az első.

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes