La Passione Rosa: 16. szakasz Val Martello

Ma jön az a szakasz, amiről sokat beszéltek, sokat írtak. Ám csak ma fél tíz körül dőlt el végleg, hogy a szervezők nekiengedik az útvonalnak a versenyzőket. Új kihívásokkal kell szembenézni, a hideggel és a 2000 méter feletti körülményekkel.

A pihenőnap után egyből a 2168 méter magas Gavia-val találják szemben magukat a versenyzők. A Gavia-n ki fog alakulni a nap szökése, amibe annak, aki meg szeretné nyerni a hegyi pontversenyt szinte kötelező bekerülnie. A szakaszon 104 pont szerezhető, Arredondo jelenléte az elmenésben szinte garantált. Azonban az összetett esélyeseinek sem mindegy, hogy egy ilyen megterhelő versenynapon kik kerülnek be az elmenésbe. Esetleges a Movistar-ból, AG2R-ból, BMC-ből két ember is elmegy a szökéssel, akkor komoly akciók várhatóak a csapatkapitányoktól, így az Omega Pharma Quick Step-nek észnél kell lennie. Nagy harc lesz a szakasz elején, hogy kik lehet azok, akiket egy ilyen szakaszon elengednek. A Gavia után, nincs megállás következik az idei Giro legmagasabb pontja a Cima Coppi, vagyis a 2758 méter magas Stelvio. Szintén egy sokat látott és legendás hegy, a Gavia-hoz hasonlóan. Egy Stelvio-n indított támadás nagyban megfűszerezné az amúgy sem unalmas versenyt, de aki ilyen bátor annak számolnia kell a lejtmenet után következő körülbelül tizenöt kilométeres sík szakasszal az utolsó hegy előtt. Itt jöhet jól a szökésbe került csapattársak segítsége. Az utolsó emelkedő, a Val Martello is 2000 méter feletti csúccsal rendelkezik. Aki először szeretne felérni ide annak huszonkét kilométeren keresztül kell a legjobbat nyújtania. A Val Martello nem egyenletesen emelkedik vannak benne rövid lejtmenetek és nem túl meredek részek is. Az utolsó kilométer mondható a hegy legnehezebb részének. Ide már fáradtan és meggyötörten érkeznek majd. A szakaszon minden fronton harc lesz, az összetett helyezésekért, a hegyi trikóért és a sprinterek sem pihenhetnek. Bouhanni-nak limitidőn belül kell beérni, ha a Maglia Rossa-t meg szeretné tartani. Tavaly ugyanez a szakasz maradt el a rossz időjárás miatt, idén meglátjuk, mit hoz ez a rövid, de nagyon nehéz etap.

105 éve az első Giro-n a tifosik óriási tömegei miatt kontrolálhatatlanná vált a verseny. A szervezők minden képzeletét felülmúlta az érdeklődés a verseny iránt. Az utolsó előtti szakaszon Genova-ban 50.000-es tömeg gyűlt össze a hajnali rajtra. A versenyigazgató Cognet azzal az ötlettel állt elő, hogy a verseny első pár kilométere, ami a tömeg között halad, maradjon meg ünnepi rajtnak és az igazi verseny csak a valós rajt után, a város határában, a tifosiktól mentes résznél kezdődjön. Ez volt az első fiktív rajt, a Grand Tourok történetében. Ma már minden szakasz így indul, hogy a kiérkező szurkolók lassú sebesség mellett meg tudják nézni kedvenceiket.

78 éve a 9. Campobasso - L'Aquila szakaszon Gino Bartali átvette a Maglia Rosa-t, miután az első hegyen lerázta a mezőnyt hat és fél perccel megnyervén a szakaszt. A 9. szakaszig öt versenyző állt az élen azonos idővel. Bartali már nem adta ki a kezéből a vezetést és megnyerte élete első Giro-ját. Olaszország egy emberként éljenzett és tapsolt a 22 éves Bartali-nak. Bartali testvére mindössze kilenc nappal a Giro győzelem után elhunyt egy kerékpárversenyen egy szerencsétlen esés után.

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes