La Passione Rosa: 17. szakasz Lugano

A tegnapi királyszakaszt követően ma Lugano felé veszi az irányt a karaván. A nap elsősorban a pihenésről fog szólni, vélhetően mezőnyhajrára vagy egy szökés sikerére számíthatunk.   

Tirano – Lugano 134 kilométer

Az apricai szakaszt követően egy úgynevezett átvezető, gyógyetappal folytatódik a 2015-ös Giro d’Italia. Nehéz napok várnak még a mezőnyre, így a karaván értelemszerűen a túlélésre fókuszál. A Luganói-tó mentén végighaladó penzum rögtön egy harmadik kategóriás emelkedővel a Teglio (7.4 km, 6.5%) kaptatójával kezdődik. Ezt követően azonban egészen a 109. kilométerig teljesen sík a penzum; ám ott a rövid és kategorizálatlan Croce di Menaggio (2.8 km, 6.4%) állja a mezőny útját. 4 kilométerrel a cél előtt egy újabb rövid emelkedő nehezíti a dolgokat. Lugano korábban mindössze két alkalommal szerepelt befutóként az Olasz Körverseny történetében. Legutóbb 1997-ben Serguei Honcher nyert itt.

Amennyiben egy szökéséről beszélünk, abban az esetben nagyon fekszik ez a fajta terep Philippe Gilbert (BMC), Enrico Battaglin (Bardiani-CSF) illetőleg Francesco Gavazzi (Southeast) hármasának. Egy esetleges mezőnyhajrá esetében viszont Giacomo Nizzolo (Trek Factory Racing), Sacha Modolo (Lampre-Merida), Elia Viviani (Sky) és Luka Mezgec (Giant-Alpecin) kvartettjére illik figyelni.    

106 éve az első Giro-n a tifosik óriási tömegei miatt kontrolálhatatlanná vált a verseny. A szervezők minden képzeletét felülmúlta az érdeklődés a verseny iránt. Az utolsó előtti szakaszon Genova-ban 50.000-es tömeg gyűlt össze a hajnali rajtra. A versenyigazgató Cognet azzal az ötlettel állt elő, hogy a verseny első pár kilométere, ami a tömeg között halad, maradjon meg ünnepi rajtnak és az igazi verseny csak a valós rajt után, a város határában, a tifosiktól mentes résznél kezdődjön. Ez volt az első fiktív rajt, a Grand Tourok történetében. Ma már minden szakasz így indul, hogy a kiérkező szurkolók lassú sebesség mellett meg tudják nézni kedvenceiket.

79 éve a 9. Campobasso - L'Aquila szakaszon Gino Bartali átvette a Maglia Rosa-t, miután az első hegyen lerázta a mezőnyt hat és fél perccel megnyervén a szakaszt. A 9. szakaszig öt versenyző állt az élen azonos idővel. Bartali már nem adta ki a kezéből a vezetést és megnyerte élete első Giro-ját. Olaszország egy emberként éljenzett és tapsolt a 22 éves Bartali-nak. Bartali testvére mindössze kilenc nappal a Giro győzelem után elhunyt egy kerékpárversenyen egy szerencsétlen esés után.

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes