La Passione Rosa: 2. szakasz, Belfast

A tegnapi összetettet befolyásoló szakasz után egy könnyebbnek látszó Belfast-Belfast 219 kilométeresen etap kerül ma megrendezésre a Giro d’Italián. De a látszat csal. A szakasz körülbelül fele a tenger mellett halad el, ahol a szél, akár még döntő szerepet is játszathat.

2. szakasz Belfast-Belfast 219 kilométer

Tegnap Rigobert Uran és Cadel Evans részgyőzelmével indult a Giro, hiszen a kolumbiai és az ausztrál már most mintegy másfél perces előnnyel rendelkezik Joaquim Rodriguez, és ötven másodperc körüli forral Nairo Quintana előtt. Evans esetében a hosszú időfutamot figyelembe véve ez több mint, amit várhatott. A tavalyi Tour-t a dobogón záró főesélyesek csapatidőfutamát az ír időjárás tréfálta meg, a Katusha és a Movistar is a legnagyobb esőben teljesítették a távot. A mai szakaszon nem csak az eső, hanem a szél is főszerepet játszhat. A tengerpart vonalát követő szakaszvezetés, annak ellenére, hogy sík és csak a hegyi trikó miatt van benne két kategorizált emelkedő tartogathat kellemetlen meglepetéseket a mezőny számára. Az oldalszél megszakíthatja peloto-t és ezt a csaptok is nagyon jól tudják. Lesznek, akik tudatosan erre fognak játszani, ha azt az időjárás lehetővé teszi. Például a tizennyolc másodperccel a Maglia Rosa-tól tanyázó Tinkoff Saxo, akiknek a tavalyi Touron sikerül hasonló manővert bemutatniuk. Ők megpróbálhatják a ír Nicolas Roche-t az élre juttatni de ha nem is tudnak majd minden Orica versenyzőt leszakítani sok borsot törhetnek az esélyesek orra alá. A szeszélyes tavaszi szigetországi időjárás miatt akár az egész szakaszon eshet az eső, ebben az esetben pokoli körülmények várhatnak a mezőnyre. Megkezdődik a harc a ponttrikóért is, hiszen nagy valószínűség szerint sprintbefutó fog dönteni, mert az Orica minden meg fog tenni, hogy a rózsaszín trikót megtartsák és befogják a szökevényeket. Az üldözésben partnerre fognak találni az erősebb sprinterek csapataiban. Az esélyesek mind elől próbálnak majd helyezkedni, ami nagyban megnöveli a bukás esélyét. Izgalmas szakasz elé nézünk.

90 éve ezen a napon rajtol el a 12. Giro. A nagynevű versenyzők nem álltak rajthoz anyagi vita miatt, ami nemcsak a Giro szervezőivel, hanem saját csapataikkal szemben is fennállt. A szervezők kénytelenek voltak feltölteni a mezőnyt és független versenyzőket toborozni. Kilencven versenyzőnek biztosították a szálást és az étkezést. Ekkor állt rajthoz Alfonisna Strada is, az egyetlen női versenyző a Grand Tour-ok történetében. Róla itt olvashattok: http://bringacafe.hu/pedalkiraly-az-elso-noi-kerekparos-alfonsina-strada-355

83 éve rajtolt el a 19. Giro amin bevezették a Tour de France mintájára a versenyben vezető kerékpárosnak járó megkülönböztetett trikót. A versenyt szervező újság rózsaszín lapjai miatt döntöttek a Maglia Rosa mellett. Az első viselője Learco Guerra volt, aki 83 éve ezen a napon nyerte meg az első szakaszt Milano és Mantua között.  Ezen a Giro-n indultak először spanyolok és ekkora lépett ki a Giro az olasz háziverseny csizmájából és indult egy nemzetközileg is elismert verseny felé, többek között Antonin Magne, Mariano Cañardo és Jean Arts indulásának köszönhetően.

3 éve ezen a napon Wouter Weylandt-ra emlékeztek a versenyzők az egész szakaszon, Quarto dei Mille és Livorno között. Amerre elhaladtak a versenyzők, - felkarjukon fekete gyászszalaggal -, félrehúzták a harangokat. A célegyenesben előre engedték Weylandt csapatát, akikhez jóbarátja Tyler Farrar is csatlakozott. Együtt gurultak át a célvonalon. Kerékpárját a rajtszámával együtt végigvitte a csapatkocsi is.

29 éve ezen a napon született Mauro Finetto a Neri Sottoli versenyzője, akinek eddigi legnagyobb sikere a 2008-es Török Körverseny első szakaszának megnyerése illetőleg az összetettben vezető kerekesnek járó trikó elhódítása volt.

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes