La Passione Rosa: 4. szakasza La Spezia

Szakaszgyőzelmét követően továbbra is Michael Matthews vezet a Giro d’Italia összetettjében. Ma Alessandro Petacchi napja következhet.  

Chiavari-La Spezia 150 km

La Spezia Alessandro Petacchi szülővárosa és egyben jelenlegi lakhelye is. Ale Jet minden valószínűség szerint pályafutása utolsó Giro d’Italiajat teljesíti. Ez a nap előzetes róla fog szólni, habár a szervezők nem voltak túlságosan kegyesek hozzá. A penzum három harmadik kategóriás emelkedőt is tartogat, amelyek közül az első a Colla di Velva (14.2 km, 3.5%) szinte rögtön a rajtot követően várja a mezőnyt. 100 kilométer megtételét követően jön a Passo del Termine (8.8 km, 6.1%), majd igazából kiszúrva a sprinterekkel 10 kilométerrel a befutó előtt magasodik a Biassa (3.4 km, 8.9%).

A tegnapi naphoz hasonlóan az esélyesek felsorolását ezúttal is az ausztrál Michael Matthews (Orica-GreenEDGE), Simon Gerrans (Orica-GreenEDGE) kettőssel kell kezdenünk. Rajtuk kívül jó lehet a végén Philippe Gilbert (BMC), Fabio Felline (Trek Factory Racing) és Paolo Tiralongo (Astana) hármasa. A Southesat vélhetően mindent megpróbál majd Alessandro Petacchiért, még akkor is, ha előzetesen Francesco Gavazzi számára sokkal inkább fekszik ez az etap.   

87 éve ezen a napon rajtol el a 16. Giro d’Italia. A rajtnál 298 fő sorakozott fel a 3044 kilométeres megmérettetésre. Ez a valaha volt legnagyobb Giro mezőny.  A tizenkét szakaszból hatot Alfredo Binda, ötöt Domenico Piemontesi nyert. Közéjük csak Albino Binda tudott éket verni, aki Alfredo Binda testvére volt. A Giro-t Alfredo Binda nyerte, ez volt a harmadik győzelme az Olasz Körön.

78 éve ezen a napon rendezték a Giro-k történetének első csapatidőfutamát. A Viareggio - Marina di Massa közötti 60 kilométert a Bartali-t is foglalkoztató Legnano csapata nyerte meg 1 óra 22 perces idővel, mindössze 18 másodperccel a Ganna gárdája előtt. Bartali átvette a vezetést az összetettben, de még aznap délután elvesztette az osztott szakaszú nap második felében.

62 éve ezen a napon indult útjára a 36. Giro d’Italia. A háború utáni gazdasági fejlődés lehetővé tette, hogy a verseny szakaszainak a befutóját az Olasz Kör történetében először élőben közvetítsék a televízióban. Addig is voltak közvetítések, de sosem élőben. Ez a „Giro”, de inkább a mezőnye kelt át először a Stelvio hágón.

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes