La Passione Rosa: 6. szakasz Montecassino

Az első olaszországi végigversenyzett szakaszon megszületettek ez első hazai sikerek, Ulissi megnyerte az etapot, Viviani pedig átvette a piros mezt. Az első hegyi befutó az esélyesek csatáját hozta, de még csak szelíden, finoman tesztelték egymást és a saját lábaikat. Ma hasonló forgatókönyv lehet, annak fényében, hogy pénteken a sprinterek térnek vissza az Olasz Kör főszerepébe.

Sassano - Montecassino 257 kilométer

Szinte azonnal a sassanoi rajt után érik el a 6. szakasz legmagasabb pontját, itt már kialakulhat a nap szökése. Könnyedén el fogják engedni az elmenést, hiszen lesz bőven idő befogni őket a 247, egy kisebb földcsuszamlás miatt 257 kilométer alatt. Az elmés legnagyobb előnye akár elérheti a tíz perc körüli időkülönbséget is a mezőnnyel szemben. A sprinterek vélhetőleg tartalékolni fognak péntekre és meghagyják a részhajrát a szökevénycsoportnak, esetleg a fennmaradó pontokra figyelnek majd, amikor odaérnek. A hegyi pontversenyt vezető, Maarten Tjallingii jó eséllyel csak úgy tudja megtartani a mezt, ha a szakaszon szereplő negyedik kategóriájú hegyet megnyeri, hiszen a célban lévő második kategóriás besorolású emelkedőn tizennégy pont szerezhető, amivel a szakaszgyőztes átveheti a hegyi trikót. Ezért ha Tjallingii lábai engedik, neki ott kell lenni a szökésben. A szakasz végén szereplő hegy, nem mondható nehéznek, egyenletesen emelkedik, az utolsó kilométere pedig egy kicsit kienged. Az esélyesek egymást fogják figyelni, ha nem lesz fontos a jóváírás, akkor elengedhetnek egy-két összetettben nem érdekelt versenyzőt. De a tegnapi befutóból kiindulva az esélyesek menni fognak a bonusz másodpercekért. Tegnap Evans kicsi, de fontos lépést tett, hiszen tudott időt hozni riválisain és már a harmadik összetettben. A rózsaszín trikós Matthews szépen védte meg pozícióját, akár ma is képes lehet erre, ezért várható, hogy a mezőny elején a munka nagy részét az Orica fogja elvégezni. Amennyiben Matthews leszakad az Orcia-nak ott van még az örökzöld Pieter Weening, aki még az ausztrál csapatnál tarthatja a Maglia Rosa-t. Ez esetben ő lenne a harmadik Orica-s versenyző, aki vezeti az idei Giro-t. A Orica két kijátszható kártyája miatt nem valószínű, hogy a szökevények hazaérnek ma. A tegnapi szakaszt kicsit eltaktikázó Katusha (Rodriguez nem tudott jóváírást szerezni) előtt viszont ott a lehetőség, hogy ha leszakítják a két Orica-s versenyzőt, akkor Evans vállaira kerülhet a rózsaszín mez és a csapatának kell majd a munka nagy részét elvégezni a későbbi szakaszokon. A hétvégi hegyeket elnézve ez nem békement lenne, ha esetleg így alakul. Ismét adottak a lehetőségek, hogy egy jó és taktikus etapot láthassunk, a pénteki mezőnyhajrá előtt. Ulissi egy duplázással, ismét örömet szerezhet az olaszoknak és győzelmével akár még egy megkülönböztetett trikót is megszerezhet.

103 éve Giro d’Italia ezen a napon rajtol el. A rajt és a cél Olaszország egyesítésének 50. évfordulójának alkalmából Róma volt. Ez volt az a Giro, amikor átkeltek a magas hegyeken, ekkor szerepelt először például a Sestriere.

83 éve a pescarai befutón Alfredo Binda és Learco Guerra sprintjében nem tudták eldönteni, pontosan ki is nyert. A szurkolók Guerra-t, a bírák Bindát hozták ki győztesnek. A célfotóra egy teljes napot várni kellett, amikor elkészült egyértelmű volt, hogy Binda nyerte a szakaszt. A fotót ki is függesztették egy pescarai üzletbe, ám az elvakult Guerra rajongók betörték az ablakot és széttépték a fotót.

61 éve ezen a napon San Benedetto del Tronto – Roccaraso között a negyedik szakaszon Hugo Koblet egy kislánnyal ütközött, aki virágot szedett, hogy azt a versenyzők közé dobja üdvözlésképpen. Szerencsére a gyermeknek nem lett semmi baja, ám Koblet és a kerékpárja is megsérült. Amikor erről a mezőny elején tovakerekező versenyzők és esélyesek értesültek, meglepő módón lelassítottak, hogy bevárják a szerencsétlenül járt svájcit. Egészen eddig általában a kerekesek könyörtelenül kihasználták vetélytársaik bukásait, defektjeit, sőt még a természet hívásának eleget tévő kerékpárosokat is megtámadtak olykor, olykor. Ez volt talán az első eset, amikor a Giro-n szolidaritást és sportszerűséget gyakoroltak egy másik összetett esélyes irányába. Pár nap múlva Koblet megnyerte a verseny egyelten egyéni időfutamát és felvehette a rózsaszínű trikót. A mezt egészen az utolsó előtti szakaszig meg tudta védeni, végül Fausto Coppi a Stelvio-n vette le azt róla.

49 éve ezen a napon rajtolt először a Giro Olaszországon kívülről. A San Marino-ból induló szakaszt Michele Dancelli nyerte. Az 1965-ös Giro-n vezették be Fausto Coppi emlékére a Cima Coppi-t, ami a mindenkori Giro legmagasabb pontja. A Giro-n nincsenek kiemelt kategóriájú hegyek, viszont a Cima Coppi-ért külön pénzdíj és extra pontok járnak. 2014-ben a Passo Stelvio az előre kijelölt Cima Coppi, ha az időjárás nem szól közbe. A Cima Coppi-n az első kilenc versenyző kap pontokat (40, 28, 21, 15, 10, 7, 4, 2, 1).

29 éve született Tom Stamsnijder a Team Giant Shimano versenyzője.

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes