Rennes – Mur de Bretagne 181,5 kilométer
Bretagne a keskeny utakról, a rövid, de annál meredekebb emelkedőkről valamint a tenger felől befújó szélről nevezetes. A jövő heti komolyabb emelkedőket megelőzően a mai napon a Mur de Bretagne befutója is komoly erőpróbának ígérkezik. A mai etap is az előző napok dimbes-dombos koreográfiája szerint zajlik. A penzum közepén egy negyedik kategóriás emelkedő a Col du Mont Bel-Air (1.5km, 5.7%) megmászását követően nehezedik igazán az útvonal. A befutóként szolgáló Mur de Bretagne-t pedig azt hiszem, hogy nem nagyon kell már bemutatni. Két kilométer hosszú, és átlagban 6,9 %-os meredekségű. 2011-ben Cadel Evans nyert itt.
Ami az esélyeket illeti, sokan úgy vélik, hogy az összetettre pályázókon kívül is számos kerekes odaérhet a végén, mint például Tony Gallopin (Lotto-Soudal), Simon Yates (Orica-GreenEDGE), Alejandro Valverde (Movistar), Greg Van Avermaet (BMC) vagy éppen Daniel Martin (Cannondale-Garmin).
80 éve ezen a napon Aix le Bains és Grenoble között a Galibier lejmentében a spanyol Francesco Cepada bukott és eltörte a koponyacsontját. Három nappal később elhunyt a kórházban. Ő volt az első versenyző, aki a Tour de France alatt vesztette el az életét.
40 éve ezen a napon egy néző a Puy de Dome emelkedőjén oldalba ütötte a riválisaira felzárkózni próbáló Eddy Merckx-et. Merckx a máját vagy annak környékét ért ütéstől légzési problémákkal fejezte be a szakaszt. A célban olyan rosszul volt, hogy elhányta magát. A következő nap volt Eddy Merckx utolsó sárga mezben töltött napja a Tourokon.
17 éve ezen a napon rajtol el a 85. Tour de France, Dublinból. Két dologról maradt máig emlékezetes. Az egyik, hogy ez volt az utolsó Tour, amit az az évi Giro d’Italia győztese tudott megnyerni. Az utolsó dupla a tragikus sorsú Marco Pantani nevéhez fűződik. A másik a Festina botrány, ami miatt a 189 induló közül csak 96-an érték el Párizst.