Még mindig nagy a homály a FACT körül

Még mindig nem lehet semmi pontosat tudni Fernando Alonso csapata a FACT jövőjéről.

Fernando Alonso menedzsere Luis Garcia-Abad tartja a kapcsolatot az elmúlt napokban a sajtóval, ám sajnos semmi meggyőzött nem tud mondani. A legfrissebb információk még mindig arról szólnak, hogy csak azt követően hajlandóak szerződést kötni a versenyzőkkel, ha megkapják a Nemzetközi Kerékpáros Szövetségtől a licencet. Ennek ellenére nagy a csend a versenyzők neveit illetően, habár Garcia-Abad állítja, hogy több kontraktus is már csak az aláírásra vár.

Fernando Alonso az augusztus 1-jei határidőre megküldte az UCI számára a szükséges papírokat annak érdekében, hogy 2015-ben World Tour csapatot üzemeltethessen.

„Keményen dolgozunk nap mint nap azon, hogy mindenben megfeleljünk a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség kritériumainak,” – mondta Garcia-Abad.

Az UCI azonban csak októberben jelenti be a 18 World Tour csapat kilétét, addig viszont Alonsoék nem kívánnak senkivel sem szerződést kötni.

Ami azonban csak azért érdekes, mert időközben lassan minden velük is hírbehozott kerékpáros aláír valahová. Nacer Bouhanni már a Cofidis versenyzője, Peter Sagan várhatóan a Tinkoff-Saxonál folytatja, míg Lars Boom az Astana ajánlatát fogadta el.

Az Alonso csapat a hírek szerint öt évre 100 millió Eurós költségvetéssel fog rendelkezni, amelyet egy Dubai-i szponzor garantálhat. Azonban, ha 2015-re már nem tudnak komolyabb versenyzőkre szert tenni, akkor a pénz nagyobb részét vélhetően csak 2016-ban költik el.

Egy másik lehetőség, hogy Alonso megveszi az egyik gondban lévő csapatot, de mivel a Giant-Shimano és a Belkin a hírek szerint már új befektetőkre talált, így ilyen módon csak a Cannondale marad, amelynek jövője még most sem tisztázott, abból a szempontból, hogy egyesül a Garminnal vagy megszűnik és csak maga a kerékpárgyár lép át az amerikai csapat oldalára.

Az idő sürget, így lassan már csak a B megoldási variáció tűnhet kivitelezhetőnek.

A Formula-1-es pilóta 2013-ban már megpróbálta megvenni az akkor nagy gondban lévő Euskaltelt, azonban ez a próbálkozása kudarcba fulladt, amiért viszonylag sokan meg is orroltak rá a tradicionális baszk csapat nem megmentése okán.

„Mi nem szeretnénk már létező csapatot vásárolni. Egy teljesen új struktúra mentén akarunk a Formula-1 mintájára felépíteni egy klubot. Egy olyan gárdát kívánunk létrehozni, amely profitorientált és képes arra, hogy komoly bevételekre tegyen szert,” – zárta mondandóját a menedzser.

Az olasz Tuttobiciweb egyik szakírója szerint kivitelezhető lenne, egy harmadik féle megoldás is, amely egy Pro-Kontinentális sor létrehozását jelentené, több fiatal és tehetséges kerékpárossal a keretben.

Meglátjuk, az idő sürget, a versenyzők aláírnak, Alonso meg hoppon marad?

Kép forrása: Photo Pin - a szabadon felhasználható és szerkeszthető képek gyűjteménye

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes