Mit érdemes tudni a 2017-es reformokról

Brian Cookson új reformtörekvéseit a 2017-es idény rajtjáig szeretné kivitelezni. Jöjjenek a legfontosabb pontok.

Az osztályok

A legfontosabb változás, hogy a jelenlegi 18 fős World Tour osztályt felváltja egy „A”-besorolású 16 fős illetőleg egy „B”-besorolású 8 fős egység.

Ez azt jelenti, hogy két csoportra bontva 24 World Tour csapat lesz majd. Ezen felül természetesen megmarad a Pro-Kontinentális és a Kontinentális vonal is.

Kérdés: Így mi értelme lesz a Pro-Kontinentális mezőnynek, hisz úgysem férnek majd oda egy nagy versenyre sem?

Versenyek és a versenyzők

Egy-egy szakaszverseny a nagy három hetes körversenyeket leszámítva maximum hatnapos lehet. Fontos kérdés a Párizs-Nizza illetőleg a Tirreno-Adriatico egymástól való elkülönítése. Egy-egy versenyző versenynapjai is maximalizálva lesznek évi 85 napban. Egy World Tour csapat maximum 22 fős kerettel dolgozhat. Kötelező lesz utánpótláscsapatot működtetniük és egy számukra kiírt 120 versenynapos naptárat végigversenyezni. (Ez lenne a mostani World Tour sorozat). A „B”-besorolású nyolc csapatnak a 120 helyet csak 50 kötelező versenynapja lesz.

Versenyeken való részvétel

A Giro, Tour, Vuelta hármason 20 csapat 9 fővel vehet majd részt, a „B”-besorolásu gárdák mindegyike ott lesz így legalább egy nagy három hetesen. A többi kiemelt versenyen szintén 20 csapat állhat rajthoz, de már csak 7 versenyzővel, míg a most a különböző Tour sorozatokba tartozó 1-es kiemelésű megmérettetéseken 24 csapat lehet majd ott.

Feljutás és kiesés lehetősége

Kissé labdarúgó szisztémára hajazva a különböző osztályokból ki is lehet majd esni. Az „A”-besorolás utolsója kiesik, míg a „B”-besorolás elsője feljut. A „B” osztály utolsó két helyezettje pedig választás útján fog vagy bennmaradni vagy kiesni.

Kérdés: A gazdasági helyzet gyanánt, lesz-e egyáltalán 24 csapat, illetőleg számol-e a szövetség azzal, hogy a csapatok szponzorai akár le is húzhatják a rolót.

Rengeteg a kérdés. Olaszországban például már most petíciót nyújtottak be a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség felé mivel ők úgy látják, hogy, ha a reform tényleg ilyen formában valósul majd meg, akkor az olasz kerékpáros egyesületek is a spanyolok sorsára jutnak, azaz megszűnnek. A legnagyobb gond ugyanis az, hogy a nagy változgatások közepette megint csak egy dologra nem gondoltak, mégpedig a szponzorok meggyőzésének ügyére.

Kép forrása: Photo Pin - a szabadon felhasználható és szerkeszthető képek gyűjteménye

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes