A 2015-ös Giro útvonala: A 2. és a 3. hét

Szombaton rajtol az év első háromhetes körversenye. Nézzük a szakaszokat.

A kerékpársport ünneplésének első háromhetes fázisa San Lorenzo al Marebol indulván Milánóban zárul.

10. szakasz Május 19. Kedd: Vicitanova Marche – Forli, 200km

Az első pihenőnapot követően egy viszonylag könnyebb szakasszal folytatódik a 2015-ös Giro d’Italia. Egyértelműen a sprintereknek kedvez majd az Adriai-tenger partján végigfutó etap. Forli immáron kilencedik alaklommal szolgál befutóként, legutóbb 2006-ban Robbie McEwan diadalmaskodott itt.

11. szakasz Május 20. Szerda: Forli – Imola, 153km

A hullámvasutazáshoz visszatérve, habár az Imolába vezető utón mindössze két 3. kategóriás -  Trebbio (6.3km, 6.3%), Valico del Prugno (5.6km, 6.2%) - illetőleg egy 4. kategóriás kaptató a Tre Monti (4.4km, 4.1%) kerül a kerekesek útjába, összesen kilenc emelkedő várja a mezőnyt azon az útvonalon, amely a híres autóversenypályán ér majd véget.

12. szakasz Május 21. Csütörtök: Imola – Vicenza, 190km

Egy újabb hegyi befutó, habár a vicenzai finis emelkedője mindössze 4. kategóriás, ennek ellenére a Campagnolo otthonába megérkezni mindig különleges, ráadásul a Monte Berico emelkedőjének tetején lévő templom sem éppen csúnya. Az utolsó emelkedő 2 kilométer hosszú és átlagban 7%-os.

13. szakasz Május 22. Péntek Montecchio Maggiore – Jesolo, 147km

A szakasz szintrajza azt hiszem, hogy tökéletesen elárul mindent. A neves tengerparti üdülőhelyre beérkezve egyértelműen a sprintereké lesz a főszerep.

14. szakasz Május 23. Szombat: Treviso – Valdobbiadene, 59.4km ITT

A viadal egyik vízválasztója lehet az átlagostól eltérően jóval hosszabb egyenkénti időfutam, amelynek első 30 kilométere viszonylag sík, ám ezt követően a kerekeseknek egy 4. kategóriás emelkedőt is le kell tudniuk, amely átlagban 5 %-os meredekségű. Az igazi nehézséget azonban a lejtmenet okozhatja, habár a pályabejárások során szinte mindenhol azt olvashattuk, hogy ez nem túlságosan technikás.

15. szakasz Május 24. Vasárnap: Marostica – Madonna di Campiglio, 165km

Az összetett szempontjából érdekelt keresek számára ezúttal sincs pihenő, hisz a Marco Pantani emlékére megrendezendő etap a legendás Madonna di Campiglio csúcsára vezet. Ezt megelőzően a karavánra még a La Fricca 2. kategóriás illetőleg a Passo Daone 1. kategóriás kaptatója is vár. A nap legnehezebb emelkedője talán a közbenső Daone lehet, amelynek nagyobb része a 12%-os meredekséget közelíti.    

16. szakasz Május 26. Kedd: Pinzolo – Aprica, 174km

Ennél rosszabbkor nem is jöhetett volna a második pihenőnap, hisz egy nehéz szakaszt követően egy másik igencsak komoly etappal folytatódik a viadal. Két harmadik, két második és egy első kategóriás emelkedő várja a mezőnyt. A hegyi befutó az Aprica előzetesen még talán nem is olyan nehéz, ám előtte a Passo del Mortirolo hegyét, azt hiszem a kerékpársportot szeretőknek nem nagyon kell már bemutatni.

17. szakasz Május 27. Szerda: Tirano – Lugano, 134km

Átlátogat a mezőny Svájcba, úgymond egy pihenőnapot ad magának, hisz Lugano közkedvelt célpont az olasz emberek számára, mivel a város nagyobbik részét egyébként is taljánok lakják. A sprintereké lehet a főszerep, esetlegesen haza érhet egy szökés is.

18. szakasz Május 28. Csütörtök Melide – Verbania, 170km

Mondhatni, hogy ez egy tipikus egynapos olasz viadal lesz, verseny a versenyben, ennek megfelelően előzetesen egy nagyobb szökevénycsoport meglépésére illetőleg haza érésére számíthatunk. Az 1. kategóriás Monte Ologno emelkedője rendesen szétkapja majd a sort.

19. szakasz Május 29. Péntek Gravellona Toce – Cervinia, 236km

A királyszakasz. Ahogyan az elmúlt években már megszokhattuk az utolsó etap előtt két kőkemény hegyi szakasz vár a még versenyben maradt kerékpárosokra. Bevezetésként egy 3. a Croce Serra (6.9km, 3.8%) majd 3, 1. kategóriás - St. Barthélemy (16.5km, 6.7%), Pantaléon (16.5km, 7.2%) és végül a Cervinia (19.2km, 5.0%) emelkedőit tartogatja a penzum természetesen hegyi befutóval a végén.

20. szakasz Május 30. Szombat Saint-Vincent – Sestriere, 199km

És, ha ez még nem lenne elég, akkor végezetül jöjjön a Colle delle Finestre (18.5km, 9.2%), azaz a Cima Coppi a maga 2178 méteres magasságával valamint hegyi befutóként a Sestriere emelkedője. Itt még változhat az összetett, egy azonban bizonyos, mégpedig, hogy ez is egy olyan nap lesz, amit hiba lenne kihagyni.

21. szakasz Május 31. Vasárnap Torino – Milano, 178km

Talán egy picit indokolatlan egy ilyen hosszú záró etap, azonban a milánói körözés majd kárpótolja a nagyérdeműt, várhatóan egy remek sprinttel a végén.  

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes