Kérdések és válaszok: Stubán Ferenc

Hazánk egyetlen kontinentális csapata az Utensilnord jövőre is a nemzetközi mezőny részét képezi majd, aminek kapcsán Stubán Ferenc sportigazgatóval beszélgettünk.

Hogyan értékelnéd az Utensilnord csapatának 2014-es évét?

- Mindenféleképpen azt mondanám, hogy egy felemás szezont zártunk. Nem lehet azt a szőnyeg alá seperni, hogy idén eredménytelenek voltunk, már ami a pontszerzést illeti. Ez visszavezethető a versenyzőink sérülésére illetőleg Kusztor Péter valamint Lovassy Krisztián eligazolására. Másrészt viszont örömteli tény az, hogy van három olyan fiatal versenyzőnk, akik 19 évesen megmutatták, hogy milyen kvalitások rejlenek bennük. Név szerint gondolok itt az Elit országúti bajnok Rózsa Balázsra, az U23-as bajnok Pelikán Jánosra illetve arra a Lengyel Zoltánra, aki minden előzetes várakozásomat felülmúlta.

Dér Zsolt sajnálatos sérülését követően a fiatalokra kellett fektetnünk a hangsúlyt, akik nem is vallottak szégyent, hisz versenynapjaiknak legalább a 80%-át értékelhetően tudták teljesíteni. Ennek ellenére természetesen időre van még szükségük. Anno Kusztor és Lovassy sem úgy érkeztek hozzám, hogy rögtön pontokban lehetett mérni teljesítményüket az Europe Tour sorozatban. Mindketten 21 esztendősen kerültek csapatomhoz és két évvel később érték el első komolyabb sikereiket. Ennek alapján nagy reményeket fűzök a jövőben a már említett trióhoz.     

A minap már az is biztossá vált, hogy 2015-ben is kontinentális szinten folytatja a csapat…

- Így van a minap a Magyar Kerékpáros Szövetségen keresztül már bejelentettük az UCI felé, hogy Bordonali úr 2015-ben is magyar licenccel kíván kontinentális csapatot működtetni továbbra is Utensilnord néven.

Mit lehet tudni a jövő évi keretről, kik azok a versenyzők, akiknek a szereplése már biztosnak mondható?

- Természetesen Dér Zsolt lesz továbbra is az első számú emberünk, aki most már teljesen felépült a térdsérüléséből, ez már jól látszódott az év végi eredményeiből. Igazi meglepetésként csapatunkhoz igazol a román Elit országúti bajnok Sipos Zoltán. Amit róla tudni érdemes azon felül, hogy az idei román bajnokságon megverte Nechita illetőleg Grosu kettősét, hogy korábban négy évig Franciaországban versenyzett az U17-es illetőleg U19-es korcsoportban valamint, hogy 191 centiméter magas, tiszta izom versenyző, aki a felvezetésekben illetőleg a szökéseknél olyan tempóra képes, ami tökéletesen beleillik a csapatunk elképzeléseibe. Fontos, hogy megvan a kettős állampolgársága, ezért kérvényezni fogjuk azt, hogy magyar színekben szerepelhessen, így amennyiben pontokat tud majd szerezni azok nemzetünk számára is jóváírásra fognak kerülni. Folyamatosan kapcsolatban vagyok Lovassy Krisztiánnal, aki jelenleg Haiszer Ákos révén a luxemburgi Team Differdange csapata felé kacsingat, de amennyiben ott nem számolnak vele, abban az esetben Krisztián is nálunk folytatja majd pályafutását. A fentebb már említett három fiatal tehát Rózsa Balázs, Pelikán János, Lengyel Zoltán kiegészülve a kulcscsonttörésből felépült Holló Botonddal fogják a csapat gerincét alkotni. Rajtuk kívül tárgyalásban állok két fiatal versenyzővel, akiket szeretnék mindenféleképpen beépíteni a csapatba; Ők név szerint Filutás Viktor és Móricz Dániel a KSI ifjoncai. Ezenfelül van még egy igazolásunk, ami egy kicsit fura lehet, hisz aki engem ismer az nagyon jól tudja, hogy ritkán szoktam idősebb versenyzőkkel foglalkozni, de idei eredményei valamint a tőle látott tempómenő képessége alapján lehetőséget kap nálunk Róka Tibor, aki nem mellesleg a sporttáplálkozás szakértője is. Tibi páratlan sportemberi életmódjával, példaértékű lesz fiataljaink számára. Olasz részről egyelőre Alessandro Mazzi a biztos pont, aki az elmúlt két évben már bizonyította képességeit. Képbe került Emanuel Kiserlovski neve is, akivel már dolgoztam együtt 2012-ben. Vele a tárgyalások még kezdeti stádiumban vannak. Nyilvánvalóan lesznek még további talján versenyzőink, akikkel a megállapodást csapatunk menedzsere Bordonali Úr fogja megkötni.  

Egyéb szponzorok, technikai felszereltség?

- 2800 Euró a nevezési díj az Europe Tour sorozatba, emellett 20000 Euró a minimális bankgarancia, ezenkívül közel 700 Euró fejenként a kontinentális csapatok versenyzői számára az UCI által kötelezően előírt biztosítás. Ezeket természetesen Bordonali Úr állja, mintahogyan az autóparkot is a rendelkezésünkre bocsátja. Továbbá a technikai szponzorainkkal is ő áll kapcsolatban. Az edző és versenykerékpárokat, időfutambringákat, tartalékkerekeket, gumikat, láncokat és egyéb alkatrészeket továbbra is a Diego Turato Bottecchia SRL cége biztosítja számunkra. A minden évszakra kiterjedő világszínvonalú kerékpáros ruházatot jövőre is a GSG SRL cég készíti versenyzőink részére. A bukósisakokat és napszemüvegeket a Rudy Project SRL-től kapjuk. Emellett megállapodást kötöttünk Alessandro Balli Úrral, aki Bordonali Úrral együtt próbálja meg megerősíteni a csapat financiális hátterét a szponzorok terén.  

Miben segít a szövetség?

- Szakági szövetségünk lehetőségeihez mérten maximálisan támogatja az általam beterjesztett koncepciót, ami az Olimpiai kvalifikációs stratégiát illeti: anyagi fedezetet biztosít az edzőtáborokra és az egész éves üzemanyag ellátásra.

Jövő évi célkitűzések?

- Mivel a 2015-ös év egyben az Olimpiai kvalifikáció éve lesz, így nagyon bízom abban, hogy meglesz a 2016-os Olimpiai kvóta, legjobb esetben kettő, de minimum egy fő tekintetében. Erre teljes mértékben alkalmasnak tartom ezt a csapatot. Sajnos úgy látom, hogy idehaza sokan nincsenek tisztában a Világbajnoki illetőleg az Olimpiai kvalifikációs szisztémával. A kettő között ugyanis hihetetlenül nagy a különbség. A Világbajnokságra nemzeti kvalifikációt szerezni sokkal, de sokkal nehezebb mint az Olimpiára. A VB-hez a nemzetek ranglistáján legalább 5-6 hellyel előrébb kell végezni mint az Olimpia tekintetében. Ez úgy 200-300 ponttal jelent többet, és sajnos azt látni kell, hogy jelenleg a magyar rendszerben nincs annyi pontszerzésre alkalmas versenyző, hogy ennek megszerzésére reális esély legyen. Arra mindenféleképpen látok esélyt, hogy egy embert kvalifikáljunk az Elit mezőnyversenyre, de régóta szeretném már, hogy újra kijussanak az U23-asok is, amire utoljára 2009-ben volt példa. Ehhez körülbelül 70-80 pontra lenne szüksége a nemzetek ranglistáján az U23-as versenyzőinknek, ami akár három kvótát is eredményezhetne. A csapatidőfutam számmal kapcsolatosan sok függ majd attól, hogy milyen olasz kerekesek kerülnek majd még be a keretbe.

Melyek lesznek a jövő év legfontosabb versenyei?

- Mivel Sutkó Mihály és Törzsök Zsolt is rengeteget segít a versenynaptár összeállításában, így előzetesen tervezünk orosz, török és azerbajdzsáni versenyeket is. Ami nagyon fontos, hogy jól sikerüljön a felkészülésünk, annak érdekében, hogy márciusban és áprilisban már pontokat tudjunk szerezni. Az év ezúttal is a GP Costa degli Etruschi viadalon kezdődik Olaszországban. Kiemelten készülünk a hazai Europe Tour versenyekre – Visegrad 4 Bicycle Race – GP Hungary, Central European Tour I.-II.-III. – amelyeken kötelező lesz jól mennünk. Itt szeretném gyorsan megjegyezni, hogy tervezzük még egy magyar csapat szerepeltetését Europe Tour versenyeken a minél eredményesebb szereplés érdekében. Ennek a gárdának Veres Csaba és Lóki Zoltán lesznek a vezetői. Fontos lenne, hogy tudjuk koncentrálni az erőinket a kitűzött eredmények elérése érdekében.

Köszönjük az interjút

- Köszönöm a lehetőséget           

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes