Az új Dogma K8-S modell legfőbb érdekessége, hogy egy elasztomeres megoldást kapott, ami azt takarja, hogy a kerékpár hátsó része a rugalmassága révén fel és alá mozog el, ellenben az oldalirányú stabilitása megmarad.
A Pinarello és a Jaguár tesztjei azt is bebizonyították, hogy a kemény terepen olyan 4,6% előnyt jelenthet ez a kerékpár a Pinarello alap modelljéhez képest.
„Aerodinamikailag nagyon merev ez a kerékpár, ellenben a hátsórész kialakításának köszönhetően mégis változik a kialakuló mozgás,” – mondta az első próbakört követően Bradley Wiggins.
A hátsó támvillák valamelyest kisebbek, ami egyértelműen a hátsó kerék le s fel mozgását segíti. A bringa Shimano Dura Ace Di2 szettel valamint Dura Ace C50-es kerekekkel szerelt.
A kerékpárt úgy harangozták be, mint a Sky csapatának tavaszi titkos fegyverét. A váz továbbra sem éri el az 1 kilogrammos álomhatárt mivel pontosan 900 grammot nyom.
„Vélhetően, amikor majd a Carrefour szakaszának végéhez érnek a kerékpárosok, akkor jön ki igazán a kerékpár valódi előnye a többiekhez képest,” – mondta Dave Brailsford csapatvezető.
„A Dogma F8-as volt az első igazi áttörés a Pinarelloval illetőleg a Jaguárral való együttműködésünk nyomán. A Dogma K8-S egy újabb hatalmas ugrás. Egy minimális változtatás, amely hatalmas differenciát okozhat,” – tette hozzá a szakvezető.
Nem ez az első eset, hogy a legfőképpen a hegyikerékpározásból ismert elemekkel próbálkoznak a kockaköveken. A RockShox a 90-es évek elején már piacra dobott egy hasonló villát, amellyel Gilbert Duclos-Lasalle illetőleg Andre Tchmil is nyert versenyeket.