Brian Cookson a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség regnáló elnöke egy korábbi nyilatkozatában kijelentett, hogy még ebben az évben, versenykörülmények között is tesztelik a tárcsafékeket. A tegnapi napon a hivatalos bejelentés is megszületett.
„A 2015-ös idény folyamán minden csapatnak lesz arra lehetősége, hogy éles körülmények között kipróbálja a tárcsafékeket. Az irányító testület döntése alapján ezen év augusztus és szeptember hónapjában két általuk választott versenyen is tesztelhetik a rendszert,” – kezdi az UCI sajtóközleménye.
„A tesztek a 2016-os idényben is folytatódnak majd, s amennyiben az UCI a tapasztalatok levonását követően úgy ítéli meg, akkor a 2017-es szezonban már hivatalosan is használható lesz ez a típusú fékrendszer.”
Az UCI és a WFSGI azaz a Sporteszközök Vizsgálatáért felelős szerv egy hosszú tanulmányt készít, amelynek legfőbb hipotézise, hogy ezek a rendszerek életképesek és biztonságosak-e profi versenykörülmények között?
„Habár a tárcsafékek már évtizedek óta jelen vannak, a Cyclo-Cross illetőleg az országúti szakágakban csak most kezd rivaldafénybe kerülni. A hivatalos versenykörülmények közötti bevezetését megelőzően gondosan át kell tanulmányoznunk a rendszer használatát szoros együttműködve mindazokkal, akik közvetlenül is érintettek a dologban,” – nyilatkozta Brian Cookson.
„Ez az említett vizsgálat magába foglalja a csapatok, a versenyzők és a gyártok véleményezését. Ez egyfajta lépés az UCI részéről, amelynek célja az innováció elősegítése és a kerékpározás még vonzóbbá tétele a nézők, a versenyzők és a hobbi bringások számára is,” – folytatta.
„Az eddigi visszajelzések nagyon pozitívak. Ez egy fantasztikus lehetőség a kerékpárgyártók számára, habár még mindig rengeteget kell csiszolni a biztonsági kockázat minimalizálása okán,” – tette hozzá Robert De Kock a WFSGI részéről.
A kerékpárosokat egyelőre megosztja a tárcsafék kérdése, leginkább abból a megközelítésből, hogy egy adott versenyen egyszerre használnának ilyen rendszerekkel illetőleg hagyományos patkófékekkel ellátott kerékpárokat is. A negatív oldalon a lemez esetleges bukásokban való veszélyessége illetőleg a megrövidülő féktávok okozta esések kapják a kérdőjeleket.
Az UCI a későbbiekben további információkat ígér az ügyben.
Kép forrása: Photo Pin - a szabadon felhasználható és szerkeszthető képek gyűjteménye