Az Ag2r költségvetése és ami mögötte áll

Az idei egy kimondottan sikeres év volt az AG2R csapata számára. Jean Christophe Péraud második lett a Tour-on, Carlos Alberto Betancur pedig megnyerte a Párizs-Nizzát, miközben az első helyen végeztek a csapatversenyben a Giron és a Touron egyaránt.

De mennyit is ér mindez?

A csapat büdzséje tavaly 11,856,563 Euró volt, azt megelőzően 10,6 millió Euró, míg 2011-ben 9,4 millió Euró, ami 13%-os gyarapodást jelent.

Ebből a 11,856 millió Euróból 8,8 millió Franciaországból érkezik, 2,965 millió pedig külföldről.

De honnan is? Ezt nem lehet tudni pontosan mivel sok törvény nem vonatkozik a számlák felülvizsgálatára, így az EUSRL France Cyclisme által benyújtott számlák pontos származása nem világos. Nem lenne meglepő, ha ezek olyan külföldi szponzoroktól származnának mint a Focus vagy éppen a Campagnolo.

De mit is kezdenek a pénzel?

595.000 Eurót költenek “nyers anyagra” ami olyan kiadásokat takar mint üzemanyag vagy a buszokra kötött biztosítás.

További 2,6 milliót költ a csapat egyéb külső ráfordításokra mint az esetleges lakásbérlés illetőleg utazási költségek.

A legnagyobb részt azaz 6 milliót a csapat a bérekre költi el, de ez nem is olyan hatalmas összeg ha az olyan csapatokhoz viszonyítjuk mint a Tinkoff-Saxo vagy éppen az Omega Pharma-Quick Step ahol ez az összeg esetlegesen csak két-három versenyző bérét fedezné.

Emellett a csapat 2,2 millió eurót fordít a munkáltatói járulékok befizetésére.

A csapat 42,924 Eurós bevételre tett szert 2013-ban bár ez valószínűleg csak a kiegyensúlyozott bevételnek és a szerény vállalati kiadásoknak hála.

Ha megnézzük a fent említett számokat akkor láthatjuk, hogy a bérkiadások csak a felét képezik a teljes kiadásnak. Nem tűnik annyira soknak, de viszont az egyéb kiadásokkal és kifizetésekkel egybevéve már igen. Lehet, hogy ezek is valamilyen szinten bizonyos bérkifizetéseket takarnak estleges bónuszok formájában a kiemelkedő teljesítmények után. A francia törvények szigorúak de ez egy összetett rendszer, ez így működik a csapatnak, így ehhez kell ragaszkodnia.

A csapat nem vásárol például computereket a versenyzőinek, de azt mégis a csapat szerelőinek kell felszerelnie és rendben tartania a szezon során. Elég érdekes belegondolni, hogy a világ egyik legjobbja Romain Bardet magának vásárol wattmérőt. Valószínűleg van egy kereskedelmi kedvezmény, ami által megvásárolják az elektronikai eszközöket és leírják az adóból.

A francia adóügyi problémák

A 6 milliós bérkiadásból 2,2 millió szociális kiadás, leegyszerűsítve minden 1000 Eurónyi bér után 360 Euró munkáltatói adót kell fizetniük, ugyan úgy mint mikor a hétköznapi életben a munkáltató adót fizet az alkalmazottai után. Ráadásul Franciaország rendelkezik az egyik legmagasabb munkáltatói adóval.

Vannak kiskapuk a könyvelők és a tulajdonosok számára bizonyos jóváírások és levonási lehetőségek által de így is közel 40%-ot visznek el a járulékok. Vagyis az UCI által megszabott minimális fizetés, ami jelenleg 36,300 Euró egy évre összesen 51,500 Eurót takar versenyzőnként. Természetesen a versenyző miután megkapta a fizetését köteles befizetni a jövedelemadót és a társadalombiztosítást is.

Jelenleg ez egy égető politikai vita Franciaországban mivel a kormány így próbálja maximalizálni bevételeit és a kiadásait pótolni, de közben rekordméretű a munkanélküliség.

Azok akik most arra gondolnak, hogy miért nem viszi a csapat a pénzét egy offshore céghez, hogy ezzel tovább gyarapítsa a büdzséjét; nos hát elég érdekesnek tűnne a főszponzoruk ismeretében, ami ugyebár egyéni biztosításokkal foglalkozik és a szlogenjük folyamatosan az összetartás és a szolidaritás körül forog.

Összehasonlítás a Team Sky-al

Az UCI az össze csapat büdzséjét leellenőrzi mielőtt a licence igényt elfogadnák. Az AG2R mellett a Sky adatai is nyilvánosak, összehasonlítva néhány érdekességre bukkan az ember.

Dec 2013

Ag2r La Mondiale

Team Sky

Büdzsé

€11.9m

€26.7m

Járulékok

€2.2m

-

Bérek

€6.0m

€18.9m

Tegyük hozzá ,hogy az Ag2r sokkal többet keresett idén mivel remek szezonjuk volt míg a Sky egy eléggé silány évet produkált.

A járulékok terén a Sky-nál a versenyzők “egyéni vállalkozóként” vannak bejelentve, ami leegyszerűsítve annyit tesz, hogy a versenyzőknek maguk után kell megfizetniük minden közterhet és adót és mivel ezek az összegek sokkal alacsonyabbak Nagy Britanniában így sokkal jobban is járnak. Azokról a versenyzőkről pedig már ne is szóljunk, akik Monacó-i lakcímmel rendelkeznek.

Bár ezt az összehasonlítást nem lehet kézpénznek venni a számviteli politika és a pénzügyi árfolyamok miatt. Már csak azért sem mivel az AG2R egy egészségbiztosítási szolgáltató és ez bizonyos engedményeket eredményez az adózás terén is.

Összefoglalva

Szerény költségvetés, de jó eredmények. Az AG2R jobban teljesít, mint sok nagyobb költségvetésű csapat.

Azonban az összes bérre költött költségük sem fedezné a két legdrágább versenyzőjét a Tinkoff-Saxo vagy éppen a Sky csapatának sem.

Érdekes lesz majd megnézni, hogy mennyit költenek a 2014-es és a 2015-ös idényben miután megújították Jean Christophe Péraud és Romain Bardet szerződését. Valószínűleg a számok emelkedni fognak.

Kép forrása: Photo Pin - a szabadon felhasználható és szerkeszthető képek gyűjteménye

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes