Brian Cookson legfrissebb reformtervei

Egyelőre nehéz összerakni az UCI elképzeléseit, így mi is csak címszavakban próbáltuk meg összeszedni a legfontosabb pontokat.

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség a tegnapi napon bejelentette, merész, lendületes reformjait, amelyet 2015 és 2020 között szeretnének véghez vinni a férfi mezőnyt illetően.

A változások előzetesen három különálló részre tagolhatóak.

Versenynaptár

Az új versenynaptár legfőbb eleme, hogy az első osztályú csapatokat két részre bontanák. Lenne egy 1-A megjelölésű csoport, amelynek 120 versenynapot kellene teljesítenie és egy 1- B elnevezésű, amelynek csak 50-et. Az első kategória csapatai lennének ott alapból a nagy körversenyeken illetőleg a klasszikusokon, mialatt a maradék nyolc valamint a Pr-Konti sorok reménykedhetnének. Az 1-B besorolás versenyprogramja egyelőre kérdéses.

A Pro Kontinentális és a Kontinentális vonal a terveknek megfelelően nem sokban változna. Versenyrendszerük lényegében kapcsolódna a jelenlegi versenyrendszerhez

A naptár legfőbb változását az jelentené, hogy megszűnnének a viadalok közötti átfedések, azaz már nem fordulhatna az elő, hogy például egy Párizs-Nizza és egy Tirreno-Adriatico csúnyán szólva egymásba érne. A tavaszi klasszikusok megszakítás nélkül kerülnének lebonyolításra egy hathetes időszakot felölelve. Ellenben szeretnék ebből az időszakból kivenni a Katalán Kör illetőleg a Baszk Körverseny kettősét. Hogy hová tennék azokat?

Ami a leginkább pozitív változást hozhat az nem más, mint a televíziós közvetítések. A jogi illetőleg a pénzügyi finanszírozás tekintetében ezáltal egy jobban átlátható kép alakulhat ki. Az egyetlen veszélyt – az UCI részére – az ASO túlságosan nagy térnyerése jelentheti.

A jelenlegi 150 napos World Tour sorozat 120 napra redukálódna, amelyet úgy akarnak kivitelezni, hogy a hét-nyolc szakaszos viadalokat ötnaposra csökkentenék.

Csapatok

A legfőbb változás a 16 1-A-as besorolású csapatnál a keret létszáma. A jelenlegi 30-as határról ezt 22-re csökkentenék. Ugyanígy járnának el az 1-B besorolású nyolc csapatnál is, ám mivel itt 50 versenynapos külön programot terveznek, ezért jónéhány nagy versenyről egyértelműen le kellene így mondaniuk.

A 24 csapatos létszámot azért tervezik, hogy a változások létrejöttével ne maradjanak munkanélkül a kerekesek, a kisegítők, a masszőrök stb.

Pro-Kontinentális és a Kontinentális sor lényegében változatlan maradna, ám a 24 első osztályú klub létrejöttével, kérdés, hogy egy Pro-Konti gárda, hogy juthatna el a Tour de France-ig? Vagy a másik megközelítés szerint, lehet, hogy érdemesebb inkább Pro-Kontinentális gárdaként fennmaradni?

A csapat sportértékébe azonban csak az öt legjobb versenyző eredménye fog beletartozni. Ezen felül az első osztály csapatainak licencéhez ugyanaz a pénzügyi kritérium szükségeltetik mint eddig, azonban a 22 főre redukált keret pénzügyi megtakarítást eredményezhet.

Egy biztos, első olvasatra rettenetesen nehéz lesz meggyőzni a jelenlegi World Tour csapatokat a változás használatáról. Az első 16 gárda tekintetében még talán rendben is van a dolog, de a második nyolcasnak jelen állás szerint nem túl sok az értelme. Az 1-B illetőleg a Pro-Konti csapatok nem kapnak ugyanis semmilyen garanciát arra, hogy ott lehessenek a legnagyobb viadalokon. A jelenlegi bizonytalanság így csak még tovább fokozódik.

A bevezetés időzítése

A rendszer bevezetését 2017-re tervezik. Ám a bekerülési folyamat egyelőre nagyon bonyolultnak tűnik. Minden év végén a két leggyengébb 1-A-as klub kiesne az 1-B-es divízióba, míg az ottani top csapatok feljutnának az 1-A osztályba.

Elsőre kissé bonyolult, vannak jó elemei, de ezen még finomítani kell. Az, hogy ezt így benyeljék a csapatok szinte elképzelhetetlen.     

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes