Domenico Pozzovivo Focus Izalco Max

Az olaszok kiváló hegyimenője Domenico Pozzovivo a tegnapi napon már megmutatta, hogy készen áll arra, hogy támadjon a hegyeken.

Az AG2R La Mondiale apró termetű kerekese örül annak, hogy végre a nagyobb hegyek közzé ért a Giro d’Italia mezőnye. A vékonyka, apró dongájú kerekes egy Focus Izalco Max nyergében vág neki a meredekeknek.

A német gyártó kerékpárja nem fektet túl nagy hangsúlyt a mostanában oly divatos aerodinamikus hatásokra, ezzel szemben csupán a hagyományos mérőszámokra vagyis a merevségre illetőleg a súlyra fókuszál. A normál Izalco modellhez képest vékonyítottak a váz csőátmérőjén csökkentve ezzel a súlyát. A nagy merevségű karbonszállazás lehetővé tette ennek a megvalósítását, így sem az előírások tekintetében sem pedig a merevség elvesztése révén nem veszítettek. Magyarán egyfajta vékonyabb falú vázat hoztak létre.

A cég csak néhány hónappal ezelőtt dobta hivatalosan is piacra az Izalco Max modellt. Az újítások ellenére a tervezők a hagyományos dizájn mellett döntöttek.

Pozzovivo kerékpárja a Campagnolo Super Record EPS szettjével van szerelve. A csupasz alap 54 centis váza mindössze 720 gramm tömegű, ám Domenico a lehető legkisebb méretet használja, így az Ő váza bőven 700 gramm alatt lehet, amely egy megdöbbentően alacsony súlyról árulkodik. A szakértők szerint ez mindenféleképpen az előnyére van az emelkedőkön. Persze a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség 6,8 kilogrammos minimum határértékét így is el kell érnie, így valószínűleg a szekér technika része kapott egy kis pluszt.

A kerékpár a Fulcrum Racing Speed XLR 35-ös karbonkerekekkel, SRM hajtókarral, Fizik Cyrano nyeregcsővel, Fizik Arione nyereggel illetőleg Look KéO Blade 2 pedálokkal van szerelve.

Pozzovivo bringájának összsúlya így 7,1 kilogramm, ellenben időnként az alap Fulcrum Racing kerekeket használja, amely jóval könnyebb, így ekkor a nyeregcsőre mintegy 350 gramm túlsúly kerül.

A nagy hegyek között vélhetően 6,8 kilogrammnál egy grammal se lesz nehezebb a bringa, de hát a Maglia Rosa megszerzése okán mindent be kell vetni.    

Fotó: Focus     

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes