Hatalmas harc bontakozott ki az utolsó helyért

A Trek Factory Racing kerekese Marco Coledan közel 7 óra hátránnyal zárta a Giro d’Italiat az utolsó 163. helyen.

A segítők nélkül egyetlen összetett menő vagy éppen sztársprinter sem érhetné el a kitűzött céljait. A kisbringások emléke minden viadalon ott lebeg az elmélyült kerékpárrajongók gondolataiban. Azt azonban nem gondoltuk volna, hogy a 2015-ös Giron ekkora harc bontakozik ki az utolsó helyért.

Marco Coledan 1988-ban született az olaszországi Motta di Livenzaban. Pályafutását pályán kezdte, majd a Trevigiani-Dynamon-Bottoli utánpótláscsapatába került, amelynek akkor az a Mirko Rossato volt a vezetője, aki 2012-ben a Colnago-CSF Inox csapatához is magához vitte.

Túlontúl nagy eredményei azóta sincsenek, ennek ellenére az évek alatt egy igazán kiemelkedő sprinter felvezetővé vált. Ennek kapcsán 2015-re a Trek Factory Racing sora igazolta le.

Habár a hírhedt Maglia Nera, azaz a fekete trikó, amelyet sokáig a verseny utolsó helyén tanyázó kerekes viselhetett ma már nem létezik, egy nagy körversenyen leghátul zárni mégis hatalmas presztízzsel bír.

A fekete mezt 1946 és 1951 között osztották ki, ám így jó 55 évvel később is hatalmas volt érte a csata.

Történt ugyanis, hogy a 20. etap folyamán Marco Coledan sokkal jobb pozícióban közeledett a célhoz, mint az előtte álló Roger Kluge. Marco gondolva egy merészet egyszerűen megállt a célegyenesben, nekitámaszkodott egy reklámtáblának és bevárta az összetettben előtte tanyázó németet.

Persze a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség nem örült ennek az esetnek, amely az óta már bejárta a világsajtót, így a szabályzat 12.1.007-es cikkelyének megsértése miatt 500 Svájci Frankos büntetést szabott ki a kerékpárosra, mondván, hogy „nem sportszerűen védte a saját esélyeit”.

Marco Coledan végül 6 óra 40 perc és 13 másodperces hátránnyal zárta az Olasz Körversenyt a győztes Alberto Contador mögött; ezzel 6 perc 20 másodperccel elmaradva az IAM Cycling kerekesétől Kluge-tól.   

Fotó: közösségi média

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes