La Passione Rosa: 10. szakasz Forli

Az első pihenőnapot követően egy lényegében teljesen sík etappal folytatódik a 2015-ös Giro d’Italia.

Civitanove Marche – Forli 200 km

Az első pihenőnapot követően az Adria tenger partján Ancona, Pesaro és Rimini érintésével egy lényegében teljesen sík szakasszal folytatódik a viadal. Talán egy kis túlzással még azt is mondhatnánk, hogy az első hét hektikusságát követően tovább folytatódik a pihenés. A távot mindössze az etap közepén elhelyezkedő Monte di Gabicce avagy a Monte di Bartolo 4. kategóriás emelkedője nehezíti (4.8 km, 3.5%). Az utolsó 2 kilométeren belül egy másfél kilométeres kockaköves szektor várja a kerekeseket, ám ennek ellenére a befutó egyértelműen a sprintereknek kedvez.

Jelen állás szerint a legfőbb esélyes Andre Greipel (Lotto-Soudal) és Sacha Modolo (Lampre-Merida) kettőse. Rajtuk kívül Giacomo Nizzolo (Trek Factory Racing), Matteo Pelucchi (IAM Cycling), Luka Mezgec (Giant-Alpecin) és Elia Viviani (Sky) kvartettje is könnyen labdába rúghat. Tipikus mezőnyhajrá várható.

86 éve a 17. Giro d’Italia ezen a napon rajtol el Rómából. Ez volt a második alkalom, hogy a verseny nem Milánóból indult. Ez volt az első Giro, ami Nápolytól délre is elhaladt, rengeteg nehézséget okozva a versenyzőknek a rendkívül rossz utak miatt.

81 éve a 22. Giro d’Italia ezen a napon rajtol el Milánóból. Egy nagyon furcsa és minden bizonnyal üzleti döntés vezetett ahhoz, hogy az összetett versenyt Learco Guerra nyerje meg. A Firenze-Bologna szakaszon a versenyben vezető Learco Guerra a hegyek után úgy érezte, már annyira le van szakadva, hogy túl sok időt veszített és az összetett versenyben nem fog tudni győzni. Megelégelvén a szenvedést a verseny feladás mellett döntött és beült a csapat kocsijába, ami tovább vitte a cél felé, mert csapatársait kísérte. Hamarosan összetalálkoztak a versenyigazgató kocsijával, aki meglátván, hogy az olaszok kedvence bent ül és feladta a versenyt, elkezdte győzködni, hogy folytassa a Giro-t. Mivel a kor legnépszerűbb olasz versenyzőjéről volt szó, az újság eladásait nagyban befolyásolta, hogy Guerra versenyben volt-e vagy sem? Miután Guerra-t meggyőzték, hogy nem kap büntetést ha folytatja a versenyt, az olasz kiszállt a kocsiból és újra versenybe állt. A szakaszon több mint öt percet kapott a győztestől és elveszette a Maglia Rosa-t. A következő szakaszon, ami időfutam volt visszaszerezte a rózsaszín mezt és a verseny végéig megtartotta azt, 51 másodperccel a második Camusso előtt, aki Bolognában megverte a kocsiban utazó Guerra-t. Nem tudni hány kilométert tett meg utazva az 1934-es Giro győztese, de a vélemények egyértelműen Camusso Giro győzelme mellett foglalnak állást azóta is. Az 1934-es Giro utolsó szakaszán, nem csak a Giro-t közvetítették élőben a rádióban, hanem egy másik eseményt is, ahol Angelo Schiavio a hosszabbításban hozzásegítette csapatát az első labdarúgó világbajnoki címéhez, Rómában.

55 éve ezen a napon rajtol el a 43. Giro d’Italia Rómából. Az 1960-as olaszországi első és máig egyelten olasz rendezésű olimpiai játékok előtt tisztelgett a mezőny. A római olimpián történtek megváltoztatták a sportot. A dán kerekes Knud Enemark-Jensen dopping miatt elhunyt a verseny közben. Innentől kezdve kezdtek el bizonyos szereket tiltani és nemsokára megjelentek az első doppingtesztek is. Ezen a Giro-n került be először az útvonalba a Passo di Gavia.

6 éve ezen a napon rendezték a centenáriumi Giro, Cuneo-Pinorelo szakaszát. Az etap Fausto Coppi 1949-es szökésének és Giro győzelmének tisztelgett. A Campionissimo ezen a szakaszon, mind az öt hegyen (Maddalena, Vars, Izoard, Montgenèvre és Sestriere ) elsőként kelt át és a 254 kilométeres, több mint kilenc és negyed órás etapon a maga javára fordította a Giro állását. Ekkor hangzott el a rádióban Mario Ferretti mára már halhatatlan klasszikusa: „Un uomo solo. Un uomo solo è al comando la sua maglia è biancoceleste il suo nome è Fausto Coppi” azaz „Egy férfi egyedül. Egy férfi egyedül az élen, a meze fehér és égszínkék, a neve Fausto Coppi„. A második célba érkezőre, Bartalira, tizenegy percet kellett várni. A nap elején még összetett második Coppi, a nap végére több mint huszonhárom perc előnnyel viselhette a Magila Rosa-t. 1964-ben, szintén Coppi emlékére rendezték meg ugyanezt a szakaszt.

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes