La Passione Rosa: 6. szakasz Castiglione della Pescaia

A tegnapi szakaszon az élmenők rendesen megrángatták sort, habár a szakaszgyőzelmet végül egy fiatal szlovén Jan Polanc szerezte meg.

6. szakasz Montecatini Terme-Castiglione della Pescaia 183 km

A neves fürdővárosból újra a tenger felé veszi az irányt, egy viszonylag sík szakaszon a karaván. Az elmúlt két nap fáradalmait elnézve nem is árt már némi szusszanás a mezőnynek. Alig 10 kilométer megtételét követően máris egy részhajrá várja a bringásokat, majd mintegy 90 kilométer után a 4. kategóriás Pomarance (6.3km, 4.4%) személyében magasodik előttük a nap egyetlen emelkedője. A 148-as kilométerkőnél Ribollaban van a szakasz második részhajrája. Ezt követően már teljesen sík a penzum, a befutó is egy viszonylag széles egyenes utcán került kijelölésre.

Ami az esélyeket illeti ismételten csak a 2. szakasz főszereplői tündökölhetnek, azaz Andre Greipel (Lotto-Soudal), Elia Viviani (Sky) illetőleg Sacha Modolo (Lampre-Merida). Rajtuk kívül megkülönböztetett figyelem illeti még Giacomo Nizzolo (Trek Factory Racing), Luka Mezgec (Giant-Alpecin), Moreno Hofland (LottoNL-Jumbo) és Juan Jose Lobato (Movistar) kvartettjét.  

83 éve a 20. Giro d’Italia ezen a napon indult. A rajtnál ott volt Constance Girardengo 39 évesen, de rajta is túltett a független kategóriában induló Giovanni Gerbi, aki 47 esztendősen indult a versenyen. Gerbi már az első szakaszon limitidőn kívül ért be, de ezek ellenére, versenyen kívül elkerékpározott Milánóig, ugyanazon az útvonalon amerre a Giro ment. A milánói a befutónál este, a már üres velodromban felesége egyedül várta a veterán Gerbit, hogy átadhassa neki virágcsokrát.

60 éve ezen a napon rajtolt el a 38. Giro d’Italia. Fiorenzo Magni nyerte a versenyt. A mai napig ő a legidősebb győztes az Olasz Kör történetében. Magni az utolsó előtti szakaszon hódította el a Maglia Rosa-t Gaston Nencini-től. Nencini győzelme már szinte biztosítva volt, de Magni tudta, hogy a Trento - San Pellegrino szakaszon lesz egy hosszabb aszfaltozatlan rázós útszakasz. Magni, Flandria Oroszlánja már a rajtnál szélesebb és nagyobb teherbírású gumikkal állt fel. Sőt, miután a támadását a klasszikusokon edződött csapattársaival éjszaka megtervezte, szólt a többi csapatnak tervéről és arra kérte őket, hogy ne segítsék Nencini-t. Cserébe az utolsó szakaszon ígért támogatást és szakaszgyőzelmet az erős csapattal rendelkező Koblet-nak.  Amikor a mezőny elérte a 15 kilométeres kockaköves szakaszt Magni és csapata támadott. A verseny a feje tetejére állt, a 87 versenyző összesen 97 defektet „szedett össze” a rövid táv alatt. Magni-val egyedül Fausto Coppi tudta tartani a lépést. A már életükben legendává vált kettős együtt haladt a cél felé, amikor szökésük hírére megállt az élet Olaszországban. A rádión közvetített szakasz olyan hatással volt az olaszokra, hogy tömegestül tódultak ki az utakra amerre a két legenda elhaladt. A gyárakban megállt az élet és a munkások rádión hallgatták a versenyt. A páros 160 kilométert tett meg szökésben a célig, ahol Magni átadta a szakaszgyőzelmet Coppi-nak, akinek ez volt az utolsó győzelme a Giro-k történetében. A napot rózsaszínben megkezdő éllovas Nencini, 5 perc és 37 másodperc múlva már sírva érkezett a velodromba. Az utolsó szakaszt Koblet nyerte meg, a Giro első két helyén pedig Magni és Coppi osztoztak, 13 másodperc különbséggel. A harmadik Nencini hátránya kicsit több mint 4 perc volt.

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes