Mauro Vegni elégedett a 2014-es Giroval

A Giro d’Italia főszervezője Mauro Vegni a tegnapi napon értékelte a 2014-es, sokak számára kérdőjeleket hagyó versenyt. 

Az RCS Sport kerékpáros részlegének, ezáltal egyúttal a Giro d’Italianak a vezetője Mauro Vegni egyértelműen megkönnyebbült miután kezet rázhatott a pódium legfelső fokán álló Nairo Quintanaval (Movistar).

A Giro lényegében nem más, mint egy háromhetes szappanopera, telis tele drámákkal, érzelemkitörésekkel és természetesen heves vitákkal. Lényegében az Olasz Körverseny olyan mint a talján életvitel egyfajta kiteljesedése.

Vegni a kerékpározás szívében Toszkánában született, de Rómában nőtt fel, mielőtt jó két évtizeddel ezelőtt Milánóba költözött volna. Tipikus olasz, szinte mindig csak beszélni látjuk, hol a kollégáival, hol a versenyzőkkel folytat diskurzust. Büszke arra, hogy Ő irányíthatja a Girot.

Télen egyértelműen kifejezte csalódottságát miután a címvédő Vincenzo Nibali (Astana) úgy döntött, hogy a Tour de France okán kihagyja az idei Olasz Körversenyt. A Giro megújult. Sok fiatal versenyzővel a rajlistán vette kezdetét Olaszország háromhetes őrülete, ezúttal a lehető legtávolabb Itáliától az Ír-szigeten. Nairo Quintana (Movistar) és Fabio Aru (Astana) teljesítményét elnézve utólag kimondhatjuk, hogy Vegninek igaza volt.

„Azt hiszem, hogy egy generációváltás küszöbén állunk. Az idei Giro d’Italia megmutatta, hogy kik lehetnek azok a versenyzők, akik az elkövetkezendő években a Tour de France sárga trikójáért harcolhatnak,” – kezdte beszédét Vegni.

„Sokan nekem estek a verseny előtt, hogy a nagy sztárok egytől-egyig cserben hagyták a Girot. Ennek ellenére az ifjú titánok remek versenyt produkáltak, ráadásul Olaszország legújabb üdvöskéje Fabio Aru is felbukkant a színen. Különleges volt a hangulata ennek a három hétnek és mindent összevetve azt kell mondanom, hogy ez egy nagyszerű verseny volt. Quintana tavaly második volt a Tour-on idén pedig megnyerte a Girot. Ezek a dolgok nem történnek csak úgy véletlenül. Vannak versenyzők, akik pályafutásuk során csak egy nagy körversenyt tudnak nyerni, de szerintem Nairo nem ez a kategória, ” – folytatta.

A verseny ezúttal az Észak-írországi Belfastból rajtolt, majd még további két szakaszt rendeztek az Ír-szigeten. Talán maga a kezdet volt a viadal csúcspontja, amely egyes források szerint mintegy 4 és félmillió Euró plusz költségébe került az RCS-nek. Azonban bebizonyították, hogy képesek megbirkózni a feladatokkal, a bonyolult transzferrel, ami sokakban máris előrevetíti azt a lehetőséget, hogy néhány éven belül akár a Föld egy távolabbi pontjáról is indulhasson a verseny.

„Nagyon jó volt látni, hogy mennyien csatlakoztak az eseményhez Belfastban illetőleg Dublinban. Az Ír-szigeten mindenki rózsaszínbe öltözött, mindenki boldog volt. Nem fog a Giro minden évben külföldről indulni, de egyértelműen nyitottak vagyunk. Nagyon fontos, hogy minden esetben egyfajta különleges hangulatot tudjunk teremteni az eseménynek. A Giro d’Italia sokkal több mint egy egyszerű verseny. Ez az a viadal, ami összeköti a hagyományokat, a kultúrát, a hangulatot és persze a különböző országokat, hogy az emberekről már ne is beszéljünk,” – tette hozzá.

És valóban, az elmúlt évek doppingbotránya a tifosik lelkesedését a verseny iránt egy kicsit visszavetette. Az emberek dühössé és csalódottá váltak a Giro miatt. Azonban az idei évben a régi hagyományokhoz hűen újra rengetegen szurkolt az utak mentén.

„Nagyon tetszett, hogy azt láttam, hogy sokkal, de sokkal több ember szurkolt az utak mentén, mint az elmúlt években. Ez egyértelműen annak a jele, hogy a rajongók még mindig szeretik a kerékpározást és még mindig rajonganak a Giro d’Italia iránt. Nincsenek még pontos számaink, de a Stelvio tetején még a szőr is felállt az ember hátán, amikor meglátta azt a hatalmas tömeget.”

Természetesen voltak a versenyen nehéz pillanatok is, mint például a Stelvio lejtmenetének mizériája. Kezdetben az eset, miszerint, hogy neutralizálva van-e a lejtmenet vagy éppenséggel nincs halvány szürkületet vetett Nairo Quintana vezető pozíciójára.

„Tudják, hogy engem mi zavar ebben az egészben. Az, hogy azok az emberek, akik most engem támadnak, elfelejtkeztek arról, hogy ezek a kerekesek milyen körülmények között teljesítették ezt az etapot. Az emberek bírálták a versenyzőket Bariban, de elfelejtenek köszönetet mondani azért, amit a Stelvion véghez vittek,” – fakadt ki talán joggal a főszervező.

Vegni azt is megerősítette, hogy a bírálatok ellenére is lesznek ehhez hasonló etapok a verseny jövőjében, hisz a történelem legendás emelkedőit egyszerűen nem lehet kihagyni az útvonalból.

Már most biztos, hogy jövőre Olaszországból indul és ott is ér véget a Giro. A két kandidáns város Milánó illetőleg Torino. Mint ismeretes Milánó ad otthont a 2015-ös Világkiállításnak, így egy Milánó rajt hatalmas tömegeket mozgathatna meg. Torino pedig Európa sport fővárosa lesz jövőre, így tökéletes zárásként tündökölhetne.

„A Giro jövőre is egy hatalmas verseny lesz, de még nagyon a szervezés elején járunk,” – zárta mondandóját Mauro Vegni.      

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes