Prudhomme a Bora Argon18 bemutatóján járt

A Tour de France versenyigazgatója, Christian Prudhomme a Bora-Argon 18 sajtótájékoztatóján járt, melyet követően a német kerékpársport helyzetéről nyilatkozott. 

Az elmúlt években a német országúti kerékpársport mélypontját élte. A T-Mobile fényűző korszakát követően a Gerolsteinernek és a Milramnak köszönhetően ugyan volt német egyesület a legmagasabb szinten, ugyanakkor az eredmények kissé megcsappantak, egy ideig pedig sokan úgy látták az országban, ha nem jönnek tehetséges bringások komolyabb, hosszútávú fejlesztési tervvel ötvözve, hosszú esztendőkig az aszfalton kívülre szegeződhetnek.

Szerencsére nem így történt. Jens Voigt visszavonulása ellenére manapság már Tony Martin, André Greipel, Marcel Kittel vagy John Degenkolb jóvoltából az elit krémjében is képviselteti magát a nemzet, mindemellett nagy tehetségek - elég csak említeni Silvio Herklotz, Nikias Arndt és Ruben Zepuntke nevét - sora nevelődik remek ütemben. S noha számottevő csapatként csupán a NetAppot, újabban már Bora Argon 18 formációt említhetjük, a helyzet igencsak kedvező - ezt mutatja többek között a nemzetek abszolút rangsorában idén megszerzett harmadik hely is. 

Nem is oly rég rendezte bemutatóját a már említett ProKontinentális brigád Hamburgban. A Borával való megegyezést követően jövőre 2010 óta először vág neki német főszponzorral egy csapat a profi idénynek, mindeközben a kanadai Argon 18 kerékpárszállító támogatásával a jövőbe pillantva: Ralph Denk legénységének célja, hogy legkésőbb 2017-re már a WorldTourban szerepelhessenek. A 2015-ös keretet egyelőre húsz versenyző alkotja (ebből egyébiránt tizenegy német ajkú), s bár távozott a két legnagyobb sztár (Leopold König és Tiago Machado), a terv korántsem tűnik megvalósíthatatlannak.

A Bora célja többek között a jövő évi Tourra való szabadkártyás jog megszerzése, így nem meglepően a hamburgi eseményre hivatalos volt Christian Prudhomme, a Tour de France versenyigazgatója is. Ennek apropóján a német kerékpársportról faggaták. 

"Elégedetten tekintek az egyesület fejlődésére, amit és ahogy elértek a Kontinentális vonalból indulva a háromheteseken való szakaszgyőzelmekig, az megsüvegelendő. Ralph - akivel egyébként első találkozásunk óta kiváló kapcsolatban állok - munkája csodálatos, logikusan, lépésről-lépésre építkezett, így juthattak el előbb a Giróra, majd a Vueltára és a Tourra is. Mindemellett a nehéz időkben is a magasba tartotta a német zászlót, ezt nem sok ember mondhatja el magáról" - kezdte.

"Nagyon fontos, hogy legyen német csapat német szponzorral, ez helyezi újra előtérbe a kerékpársportot az országban. A kerekesek eredményesek, elég csak a világ egyik legjobb sprinterére, a sport egyik jeles képviselőjére, Marcel Kittelre, az idén a Vueltán remeklő John Degenkolbra  vagy a Tour leggyönyörűbb etapsikerét arató Tony Martinra gondolni. Továbbá ott vannak a jövő emberei, két junior világbajnokkal Ponferradából, akik rövid időn belül világsztárok lehetnek."

S hogy 1987-et követően a Grand Depart visszatérhet-e Németországba? "Az ASO az utóbbi években aktívan dolgozott és a mai napig dolgozik a külföldi Tour-nyitányok tekintetében, Katar, Omán, Norvégia és Japán is belekerült többek között a kalapba. Most, hogy újra kiváló szinten áll a nemzet, az ARD remélhetőleges újbóli közvetítéseivel és a városok érdeklődéseivel hamar újra helyszínként szolgálhat valamelyik terület. Természetesen nem szabad azonban a második lépést megtenni az első előtt" - fogalmazott.

Nem lehetett kihagyni a doppingkérdést sem, az új német doppingellenes törvény az akár három éves bebörtönzéssel arra törekszik, hogy visszaszorítsa a csalók szándékát. "Nehéz, nagyon nehéz megítélni ezt. Egy sportban vétő ugyanolyan mértékű büntetést kapjon, mint egy gyilkos vagy nemi erőszakot elkövető? Az tény, hogy vissza kell fizetni pénzeket és viselnie kell a következményt, de a börtönbüntetés talán túlzás. Ugyanakkor azzal is tisztában vagyok, hogy egy ilyen törvény az igazságügyi miniszter által van előterjesztve, aki méltányolja a kerékpározást és kifejleszt ezáltal egyfajta bizalmi rendszert."

Hogy ezek után ott lesz-e a 2015-ös Touron a Bora, valamint rendezhet-e Németország Tour-szakaszt, az még a jövő zenéje...

A kép forrása: közösségi média

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus
tuttobici
bikeexpress
samcycling
triumviragos
ekszermeglepetes